در این مطلب شاهد تصاویری از کشف گورهای قدیمی در محدوده پایگاه نظامی مستقل شرقی (ESBA) در ساحل جنوبی قبرس خواهید بود.

پیدا شدن قبرهای عجیب قدیمی در این پادگان نظامی + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، باستان‌شناسان گورهایی را که تصور می‌شد گم شده و یا از بین رفته‌اند را در یک پادگان نظامی متعلق به بریتانیا واقع در قبرس پیدا کردند.

گورهای پیدا شده در محدوده پایگاه نظامی مستقل شرقی (ESBA) در ساحل جنوبی قبرس جزیره‌ای واقع در شرق دریای مدیترانه واقع شده‌اند. قبرس که یکی از مستعمره‌های سابق بریتانیا است، در سال ۱۹۶۰ استقلال خود را به دست آورد. اگرچه بریتانیا همچنان بر دو منطقه پایگاه مستقل از جمله ESBA کنترل دارد.

پیدا شدن گورهای باستانی در یک پادگان ///

یک تیم تحقیقاتی از واحد خدمات باستان‌شناسی دانشگاه لستر (ULAS) مستقر در بریتانیا برای ثبت بقایای باستان‌شناسی از ESBA بازدید کردند. این بررسی به شناسایی ۵۱ مکان باستان‌شناسی منجر شد که تصور می‌شود اکثر آن‌ها در تاریخ گم شده‌اند که قدمت برخی از آن‌ها به عصر برنز می‌رسد.

محققان پیش از بازدید از این مکان‌ها، تمام اطلاعاتی که قبلا از آن‌ها منتشر شده بود را جمع‌آوری کردند تا بتوانند بررسی بهتری داشته باشند. هنگامی که سایت با موفقیت پیدا شد آن‌ها از آن تصویر برداری کردند و به کمک GPS آن را ثبت کردند.

پیدا شدن گورهای باستانی در یک پادگان ///

قدمت بیشتر مکان‌ها در حال حاضر ناشناخته است، اما احتمالاً مربوط به عصر برنز است که به حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد. برخی از مکان‌ها به طور بالقوه به دوره هلنیستی (۳۱۲-۵۸ قبل از میلاد) و دوره رومی (۵۸ قبل از میلاد - ۳۹۵ پس از میلاد) مربوط می‌شوند. مقبره‌های شناسایی شده در این بررسی شامل نمونه‌هایی است که به صورت سنگ تراشیده شده‌اند و برخی از آن‌ها در غارهای آهکی ساخته شده‌اند.

پیدا شدن گورهای باستانی در یک پادگان ///

موقعیت استراتژیک قبرس در تقاطع اروپا، آفریقا و آسیا به میراث فرهنگی غنی و متنوعی منجر شده است، به طوری که این جزیره مکان‌های باستانی متعددی از دوره برنز، هلنیستی، روم و بیزانس را حفظ کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید