در شمال شرقی استان خوزستان، سرزمینی بکر و ناشناخته به نام اندیکا واقع شده است.

از شهرستان اندیکا خوزستان چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است در شمال شرق استان خوزستان، جایی در دل رشته کوه‌های زاگرس، سرزمینی بکر و شگفت‌انگیز به نام اندیکا نهفته است. این شهرستان با قدمت ۴ هزار ساله، مهد تمدن عیلام باستان بوده و امروزه به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران شناخته می‌شود.

اندیکا با طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی متعدد، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. جنگل‌های انبوه بلوط، کوه‌های سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای زیبا، تنها بخشی از زیبایی‌های این سرزمین هستند.

مرکز شهرستان اندیکا، شهر قلعه خواجه است. این شهر در فاصله ۲۱۷ کیلومتری اهواز واقع شده و دسترسی به آن از طریق جاده‌های آسفالت به راحتی امکان‌پذیر است.

نام اندیکا در گذشته "اندی‌کو" بوده که در زبان لری به معنی "کوه شگفت‌انگیز" است. این نام به درستی گویای زیبایی و عظمت این سرزمین است.

شهرستان اندیکا دارای ۵۹۵ روستا و آبادی، ۶ دهستان و ۲۰۰ اثر تاریخی است. این تنوع فرهنگی و تاریخی، اندیکا را به مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ نیز تبدیل کرده است.

در ادامه به برخی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان اندیکا اشاره می‌کنیم:

• روستای موری: این روستا با طبیعت سرسبز و خانه‌های سنگی، در دامنه کوه منظره‌ای تماشایی را خلق کرده است. رودخانه‌ای که از کنار این روستا عبور می‌کند، باغ‌ها و باغچه‌های اطراف را سیراب کرده و زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

• آبشار طوف کما: این آبشار زیبا در شمال روستای موری واقع شده و از ارتفاعات تاراز سرچشمه می‌گیرد. طبیعت بکر و پوشش گیاهی متنوع، این منطقه را به مکانی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

• منطقه گردشگری سوسن سرخاب: این منطقه به دلیل مناظر طبیعی چشم‌نواز و آب و هوای مطبوع، به بهشت گمشده خوزستان معروف است. جنگل‌های انبوه، کوهستان‌ها، چشمه‌ها و رودخانه‌ها، از جمله زیبایی‌های این منطقه هستند.

• کوه تاراز: این کوه مرتفع که به بهشت برفی خوزستان مشهور است، در فصل‌های گرم سال نیز می‌تواند مکانی خنک و دل‌انگیز برای گشت و گذار باشد.

علاوه بر جاذبه‌های ذکر شده، اندیکا دارای دیدنی‌های دیگری نظیر قلعه خواجه، پل نگین، تنگه للر، دشت شیمبار و امامزاده عبدالله است.

سفر به اندیکا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از طبیعت بکر، تاریخ و فرهنگ غنی ایران را برای شما رقم خواهد زد.

اندیکا در شمال شرق استان خوزستان واقع شده است.

این شهرستان دارای طبیعتی بکر و جاذبه‌های تاریخی متعددی است.

مرکز شهرستان اندیکا، شهر قلعه خواجه است.

اندیکا به دلیل تنوع فرهنگی و تاریخی، مقصدی جذاب برای گردشگران است.

برخی از جاذبه‌های گردشگری اندیکا عبارتند از: روستای موری، آبشار طوف کما، منطقه گردشگری سوسن سرخاب و کوه تاراز.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید