چین گامی بزرگ در جهت نوین‌سازی صنعت حمل و نقل خود برداشته و هوش مصنوعی را به عنوان مدیر ناظر بر شبکه ریلی پرسرعت خود برگزیده است.

هوش مصنوعی سکان هدایت شبکه ریلی چین را به دست گرفت

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است چین گامی بزرگ در جهت نوین‌سازی سیستم حمل و نقل خود برداشته است. این کشور پهناور از هوش مصنوعی برای مدیریت بزرگترین شبکه ریلی پرسرعت جهان استفاده می‌کند. این سیستم هوشمند، قادر به پیش‌بینی دقیق ایرادات و اختلالات و صدور هشدار قبل از بروز مشکلات است.

شبکه ریلی پرسرعت چین با طول ۴۵ هزار کیلومتر، بزرگترین شبکه ریلی روی زمین است که توسط یک سیستم هوش مصنوعی مستقر در پکن کنترل می‌شود. این سیستم با دقت ۸۹ درصدی، به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

پردازش لحظه ای حجم عظیمی از داده‌ها در سراسر چین و اطلاع‌رسانی به تیم‌های مسئول در عرض ۴۰ دقیقه از موقعیت‌های غیرعادی، از جمله قابلیت‌های این سیستم هوش مصنوعی است.

مهندس لیو دائوان، از مرکز بازرسی زیرساخت گروه راه آهن دولتی چین، کارایی این سیستم را تایید می‌کند. به گفته وی، این سیستم به تیم‌های محلی در انجام بازرسی‌ها و تعمیرات در سریع‌ترین زمان ممکن کمک می‌کند.

راه‌آهن سریع‌السیر چین با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت، سریع‌ترین راه‌آهن جهان است و تا سال آینده به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت. دولت چین قصد دارد توسعه این شبکه ریلی را تا زمانی که همه شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر را به هم متصل کند، ادامه دهد.

استفاده از هوش مصنوعی، کاهش ۸۰ درصدی اختلالات جزئی در مسیر خطوط ریلی پرسرعت چین را در سال گذشته به ارمغان آورده است. همچنین، هیچ یک از این خطوط به دلیل مشکلات عمده، هیچ هشداری در مورد کاهش سرعت دریافت نکرده‌اند.

دامنه حرکت ریل ناشی از بادهای شدید نیز با استفاده از این سیستم هوش مصنوعی به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

نگهداری به موقع خطوط ریلی پرسرعت، از مزایای بارز این سیستم هوش مصنوعی است. به گفته پژوهشگران، این امر باعث شده است خطوط ریلی در مقایسه با زمان ساخت، در شرایط بهتری نگه داشته شوند.

چالش‌های پیش روی شبکه ریلی ایالات متحده، مانند تعمیر و نگهداری نامناسب و خطرات ایمنی مکرر، نشان‌دهنده اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در این زمینه است.

بیش از یک دهه پیش، کشورهایی مانند آلمان و سوئیس برای اولین بار استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت راه‌آهن را بررسی کردند. جمع‌آوری گسترده داده‌های خام توسط مهندسان ریلی چین، برتری این کشور را در استفاده از این فناوری نوین رقم زده است.

هوش مصنوعی با افزایش کارایی تجزیه و تحلیل داده‌ها، گزارش‌های منظمی را به صورت روزانه ارائه می‌دهد.

کاهش تدریجی تعداد کارگران در بخش تعمیر و نگهداری، چالشی است که پیش روی تیم تحقیقاتی قرار دارد. هوش مصنوعی می‌تواند تا حدی این کمبود را جبران کند و آینده‌ای روشن را برای شبکه ریلی پرسرعت چین رقم زند.

چین از هوش مصنوعی برای مدیریت بزرگترین شبکه ریلی پرسرعت جهان استفاده می‌کند.

این سیستم هوش مصنوعی قادر به پیش‌بینی دقیق ایرادات و اختلالات و صدور هشدار قبل از بروز مشکلات است.

استفاده از هوش مصنوعی، به افزایش کارایی و کاهش خطرات در شبکه ریلی پرسرعت چین کمک کرده است.

هوش مصنوعی می‌تواند چالش کمبود نیروی انسانی در بخش تعمیر و نگهداری را تا حدی جبران کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید