گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به بالاتر بودن شمار کودکان شهید شده در نوار غزه از شمار کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال گذشته سراسر جهان، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در حال ریشه‌کن کردن یک ملت است.

سازمان ملل: اسرائیل در حال ریشه‌کن‌ کردن یک ملت است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» در توصیف جنگ ویرانگر و مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعلام کرد: «اسرائیل در حال ریشه‌کن کردن یک ملت است».

آلبانیز در ادامه یکی از مطالب منتشر شده از سوی «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در پلتفرم ایکس را بازنشر کرد و نوشت، «کشتارهایی که اسرائیل ظرف پنج ماه در حق کودکان مرتکب شد، در منطقه‌ای به مساحت شهر فیلادلفیا رخ داد.»

همچنین آلبانیز نوشت، تعداد کودکانی که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در غزه به قتل رسیدند بیشتر از تعداد کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال اخیر است.

لازارینی در پستی که آلبانیز از او بازنشر کرد، نموداری را به اشتراک گذاشت که با استناد به آمار سازمان ملل و وزارت بهداشت فلسطین در غزه تعداد کودکان کشته شده در غزه در بازه زمانی هفتم اکتبر تا ۲۹ فوریه گذشته و تعداد کودکان کشته شده طی جنگ‌های چهار سال گذشته را نشان می‌دهد.

طبق این نمودار تعداد کودکانی که در طول جنگ‌های چهار سال گذشته در سراسر نقاط جهان کشته شدند، ۱۲ هزار و ۱۹۳ تن بوده اما تعداد کودکانی که در مدت چهار ماه در غزه کشته شدند بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه شمار شهدای نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی در ششمین ماه جنگ به بیش از ۳۱ هزار ۲۷۲ تن و زخمی‌ها نیز به بیش از ۷۳ هزار تن رسیده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید