اگر قصد سفر به دبی در ماه رمضان را دارید، چه چیزهایی در انتظار شماست؟ این ماه پربرکت برای مسلمانان، تجربه‌ای منحصر به فرد از فرهنگ و سنت‌های اسلامی را به شما ارائه می‌دهد.

سفر به دبی در ماه رمضان؛ تجربه‌ای متفاوت از فرهنگ و سنت

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است دبی، شهر پر زرق و برق و مدرن، در ماه رمضان حال و هوایی خاص و معنوی به خود می‌گیرد. اگر قصد سفر به دبی در این ماه را دارید، باید خود را برای تجربه‌ای متفاوت از این شهر آماده کنید.

روزهای آرام‌تر و ساعات کاری کوتاه‌تر

در ماه رمضان، دبی کمی کندتر از حد معمول به نظر می‌رسد. ساعات کاری ادارات و مغازه‌ها کوتاه‌تر می‌شود و بسیاری از افراد برای تطبیق با ساعات روزه‌داری، برنامه‌های خود را تغییر می‌دهند. اگر برای کار به دبی سفر می‌کنید، جلسات خود را در اواخر صبح یا اوایل بعدازظهر برنامه‌ریزی کنید، زیرا بسیاری از دفاتر بعد از ساعت ۴ بعد از ظهر کار نمی‌کنند.

آداب و رسوم رمضان در دبی

با غروب آفتاب، صدای شلیک توپ‌ها در شهر طنین‌انداز می‌شود و زمان افطار فرا می‌رسد. در این زمان، مسلمانان روزه‌دار با خوردن خرما و نوشیدن آب، روزه خود را می‌گشایند.

خوردن و آشامیدن در اماکن عمومی

در طول روز تا غروب آفتاب، خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن در اماکن عمومی ممنوع است. این قانون برای همه افراد، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، صدق می‌کند.

رستوران‌ها و کافه‌ها در ماه رمضان

با وجود ممنوعیت خوردن و آشامیدن در اماکن عمومی، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در دبی وجود دارند که در طول روز به گردشگران غذا و نوشیدنی ارائه می‌دهند.

افطار، تجربه‌ای دلنشین

یکی از سنت‌های جالب ماه رمضان، افطار است. در این زمان، چادرهای سنتی در گوشه‌وکنار شهر برپا می‌شود و بوفه‌های مفصلی برای پذیرایی از مردم، چه روزه‌دار و چه غیر روزه‌دار، آماده می‌شود.

نوشیدن الکل در ماه رمضان

در سال‌های اخیر، دبی در مورد قوانین مربوط به نوشیدن الکل در ماه رمضان برای غیر مسلمانان منعطف‌تر شده است. اگرچه بارها در طول روز بسته هستند، اما بسیاری از آنها بعد از غروب آفتاب فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

نکاتی برای سفر به دبی در ماه رمضان:

  • به ساعات کاری کوتاه‌تر ادارات و مغازه‌ها توجه کنید.
  • از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن در اماکن عمومی در طول روز خودداری کنید.
  • برای افطار، به یکی از چادرهای سنتی بروید و این تجربه دلنشین را امتحان کنید.
  • اگر به دنبال نوشیدن الکل هستید، به هتل‌ها یا بارهای دارای مجوز مراجعه کنید.
  • به فرهنگ و آداب و رسوم مردم احترام بگذارید و لباس مناسب بپوشید.

سفر به دبی در ماه رمضان فرصتی برای تجربه فرهنگ و سنت‌های اسلامی از نزدیک است. با رعایت قوانین و احترام به آداب و رسوم مردم، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و معنوی به این شهر داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید