رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، تل‌آویو مسئول بحران بشردوستانه در غزه به وسیله ایجاد موانع در ارسال کمک‌ها به این باریکه است.

 مانع تراشی‌های اسرائیل مشکل اصلی ارسال کمک است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه روپا در جمع خبرنگاران در سازمان ملل با بیان اینکه اتحادیه اروپا ارسال کمک‌های بشردوستانه را به باریکه غزه افزایش می‌دهد، گفت: ما باید کمک‌ها را به این باریکه بیشتر کنیم اما به یاد داشته باشید که بحران بشری کنونی در غزه به دلیل بلایای طبیعی رخ نداده است. سیل یا زلزله نیست. بلکه این فاجعه‌ای ساخت دست بشر است.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: ما باید جامعه بین‌الملل را بسیج کنیم اما فوریت و ضرورت دارد که مقام‌های اسرائیلی هم از ایجاد اختلال و موانع بر سر راه دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در غزه اجتناب کنند.

بورل با بیان اینکه ارسال کمک‌ها از طریق هوا یا دریا نمی‌تواند جای راه‌های زمینی را بگیرد، خاطرنشان کرد: مانع تراشی‌های اسرائیل در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، مشکل اصلی است. ما نمی‌توانیم صدها تن مواد لازم و صدها کامیون را که می‌توان با مسیرهای زمینی به غزه ارسال کرد، از طریق هوا به مردم غزه برسانیم.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به گفته‌های اخیر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان درباره اینکه اوکراین پرچم سفید بلند کند و برای پایان جنگ با روسیه وارد مذاکره شود، گفت: فکر می‌کنم که به هیچ طریقی نباید از تسلیم سخن گفت. الان، اوضاع بر وفق خواست اوکراینی‌ها نیست اما آنها باید به مقاومت خود ادامه دهند و ما باید به حمایت از آنها در این مقاومت ادامه دهیم.

بورل همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا علیه روسیه یا مردم این کشور نیست و مدعی شد: ما فقط علیه یک رژیم مستبد هستیم که به همسایه خود حمله کرده و ناقض منشور سازمان ملل است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید