رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زمان برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهید و جانبازان ۷۰ درصد را اعلام کرد.

اعلام زمان برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور، برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، همزمان برای حدود ۳۲ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد، کد استخدامی تعریف و دفترچه آزمون منتشر شده است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: از همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در سراسر کشور، چه کسانی که در سامانه کاریابی ثبت نام کرده‌اند و چه کسانی که ثبت نام نکرده‌اند، تقاضا می‌کنم در این فرصت بی‌نظیر، حتماً ثبت نام کنند، زیرا این افراد پس از انجام آزمون و مراحل عمومی به استخدام دولت درمی‌آیند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این ظرفیت، همه فرزندان شهید و جانبازان ۷۰ درصد را پوشش می‌دهد. این قانون حدود ۱۰ سال معطل مانده بود و با همت دولت و کمکی که به‌خصوص سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور کردند، انجام شد.

آزمون استخدامی آموزگاری ویژه متقاضیان آموزش و پرورش روز گذشته برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: با توجه به زمان برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهید و جانبازان ۷۰ درصد در اواخر فروردین ۱۴۰۳، امیدواریم که حداقل در این گروه، یعنی فرزندان شهید و جانبازان ۷۰ درصد، شاهد مسئله‌ای به نام بیکاری نباشیم. همه داوطلبان به استخدام رسمی دولت درمی‌آیند، مگر اینکه کسی نخواهد استخدام شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: این فرصت استخدامی از این نظر بی‌نظیر است که اول، در گذشته ابتدا آزمون می‌گرفتند و سپس به دنبال تأمین منابع می‌رفتند، اما اکنون، ما منابع را نیز تأمین کرده‌ایم و دوم اینکه استخدام به تعداد متقاضیان است، یعنی هیچ داوطلبی نیست که از قلم بیفتد، مگر اینکه شرایط عمومی استخدام را نداشته باشد.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: حتی برای کسانی که دیپلم هستند نیز شرایط استخدام دولتی فراهم شده است و این، دِین و وظیفه قانونی درباره خانواده شهدا و جانبازان بوده که قانون‌گذار، آن را پیش‌بینی کرده و اکنون به نتیجه رسیده و دفترچه آزمون از پنجشنبه هفته گذشته، منتشر شده است؛ این افراد، حتماً مراجعه و ثبت نام کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به خروج این بنیاد از بنگاه‌داری، اظهار داشت: یکی از تکالیف قانونی و ابلاغیه‌های اسناد بالادستی و سیاست‌های دولت، خروج از بنگاه‌داری نهادهای دولتی و نظام است. در این دوره مدیریت، این موضوع را به‌طور جدی، برنامه‌ریزی کردیم که بنیاد شهید، بخش اقتصادی به معنای مرسوم نداشته باشد؛ ما بنگاه‌های خود را به دو گروه مأموریتی و غیر مأموریتی، تقسیم کرده‌ایم.
قاضی‌زاده هاشمی، درباره بنگاه‌های مأموریتی و غیر مأموریتی، تصریح کرد: بنگاه‌های مأموریتی، آن‌هایی هستند که مستقیم به ایثارگران خدمت می‌دهند، مانند بیمارستان، آسایشگاه و مراکز اردویی که به جانبازان و خانواده‌ معظم شهدا، خدمت می‌دهند، اما برخی شرکت‌های اقتصادی هم داشتیم که از طرف مؤسسات معتبر کشور، قیمت‌گذاری شد و میان ما و بنیاد مستضعفان در حال تبادل است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این به معنای خروج کامل بنیاد از بنگاه‌داری است که دیگر، شرکت‌ روغن، مرغ‌داری، نیروگاه و معدن نداشته باشیم و فقط سهام غیر مدیریتی داریم و به هیچ عنوان در این عرصه‌ها فعالیت نمی‌کنیم.
قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: این مسیر درستی است که سال‌ها با سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی آغاز شد و ما افتخار داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد برخاسته از این انقلاب، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و در این کار، پیشرو است. بنیاد شهید، امروز دیگر هیچ بنگاه اقتصادی غیر مأموریتی که خدمت مستقیم انجام دهد، ندارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره روش جبران درآمدهای مابه‌التفاوتی که به خانواده‌ها تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: ما سهامی داریم که دیگران این سهام را اداره می‌کنند؛ در پایان هر سال، مجمع آن برگزار و متناسب با سود آن، درآمدی به حساب بنیاد واریز می‌شود، اما دیگر درگیر انتصاب هیئت مدیره، مدیرعامل و بالا رفتن و پایین آمدن قیمت ارز نیستیم. البته کار ما هم این نیست؛ به عبارت بهتر، ما یک نهاد فرهنگی ـ اجتماعی هستیم، نه یک بنگاه اقتصادی.
قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا با این کار، خروج مجموعه‌های دارای بنگاه‌های اقتصادی از دسترس و مدیریت شما، در خدمات تأثیری دارد یا خیر، گفت: منابع ما با این اقدام، بیشتر می‌شود که کمتر نمی‌شود و در عین حال، استقلال عمل به ما می‌دهد. ما اکنون درگیر هزینه‌های جانبی هستیم که ضرر و زیان ایجاد می‌کند و با این کار، دیگر درگیر آن‌ها نخواهیم بود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به بودجه این بنیاد، اظهار داشت: سهم بودجه بنیاد شهید از بنگاه‌های اقتصادی در این ۴۰ سال، حداقل از سال ۹۰ به این طرف، کمتر از یک درصد بوده و ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور است؛ از این مقدار، حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان را دولت پرداخت می‌کند و از بودجه عمومی است که چندان تأثیر مستقیم روی خدمات بنیاد ندارد.
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۷ هزار کارکنان دارد، در حالی که بخش اقتصادی ما ۱۰ هزار کارکنان داشته است. نوسانات قیمت بازار، بنیاد را درگیر مسائل مختلفی می‌کند که از خدمت به جامعه هدف که وظیفه اصلی آن است، بازمی‌ماند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان، درباره سازمان کوثر، گفت: نام کوثر، متعلق به خانواده شهدا است؛ به عنوان مثال، مراکز اقامتی که خدمت می‌دهند و نام آن‌ها نیز کوثر است، باقی می‌ماند، اما زیرمجموعه آن‌، منتقل می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید