عکسی از حمید جبلی بازیگر مشهور ایرانی در فضای مجازی منتشر شد.

حمید جبلی در کنار همسرش + عکس

به گزارش سلام نو، حمید جبلی بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر است.  حمید جبلی علاوه بر بازیگری تجربه دوبلوری نیز دارد.  او درزمینه کارگردانی هم فعال است.  عکسی از همسر حمید جبلی در فضای مجازی منتشر شده است.

حمید جبلی

حمید جبلی متولد ۱۳۳۷ در تهران، بازیگر است. تا مقطع دیپلم درس خوانده است بجز بازیگری، نویسنده، دوبلور، فیلمنامه نویس و کارگردان است و صداپیشه شخصیت کلاه قرمزی و پسر خاله می باشد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی حمید جبلی و تصاویری از او را ببینید.

خانواده

در میدان عشرت آباد تهران به دنیا آمده است، فرزند دوم خانواده است و یک خواهر بزرگ داشت که فوت کرده و برادر کوچک ترش پزشک می باشد. پدرش ناصر جبلی پیشکسوت روزنامه نگاری و شاعر می باشد.

بصورت جدی فعالیت خود را از سال ۱۳۵۱ وقتی ۱۴ ساله بود به همراه ایرج طهماسب از کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان شروع کرد و از سال ۱۳۵۷ بصورت حرفه ای در تئاتر مشغول شد.

ورود به تلویزیون

اولین بار در سال ۱۳۵۹ با سریال آدینه برای کودکان وارد تلویزیون شد و در سال ۱۳۶۱ بعنوان عروسک گردان و صداپیشه شخصیت کپل مدرسه موش ها حضور داشت. با سریال محله برو بیا در سال ۶۱ کار جدی خود را شروع کرد.

کلاه قرمزی

آقای جبلی سال ۷۱ عروسک گردان و صداپیشه مجموعه خونه مادربزرگ هم بود. سپس در سال ۷۲ با نویسندگی و کارگردانی مجموعه کلاه‌ قرمزی و جغجغه و فرفره به همراه ایرج طهماسب سنگ بنای یک کار ماندگار را شروع کرد. او در این مجموعه شخصیت کلاه قرمزی را با صدای خود متولد کرد.

فاطمه معتمد آریا و حمید جبلی

فاطمه معتمدآریا می گوید: من و آقای جبلی با هم قد کشیدیم، با هم سایز کفشهایمان تغییر کرد و همزمان ازدواج کردیم و باهم در تئاتر و سینما رشد کردیم. لحظه لحظه های روزها و سالها را با هم بلعیدیم تا الان او شده حمـید جبـلی و ما افتخار می کنیم که دوست بچگی اش هستیم.

حمید جبلی و ایرج طهماسب

همکاری و دوستی جبلی و ایرج طهماسب آنها را بعنوان موفق ترین و ماندگارترین زوج هنری در ایران تبدیل کرد که با مجموعه کلاه قرمزی همچنان باهم همکاری می کنند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید