سخنگوی کرملین گفت: رییس جمهور روسیه بارها نسبت به مذاکره با اوکراین ابراز آمادگی و از آن استقبال کرده است.

واکنش روسیه به اظهارات اخیر پاپ فرانسیس

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به اظهارات اخیر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و انتقاد متحدان کی‌یف از وی، تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بارها نسبت به مذاکره با اوکراین ابراز آمادگی و از آن استقبال کرده است.

پسکوف اظهار داشت: همه می‌دانید که پوتین به دفعات درباره آمادگی و استقبال مسکو از مذاکرات جهت حل و فصل مشکلات‌مان صحبت کرده و این مسیری است که ما ترجیح می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه اظهارات پاپ حیطه گسترده‌تری را دربرمی‌گیرد، اضافه کرد: او به طور کلی از مذاکره حمایت کرد اما اظهارات پاپ و مواضع روسیه همواره با انکار و مخالفت شدیداللحن اوکراین همراه بوده است.

پاپ فرانسیس در بخشی از مصاحبه‌ای که اوایل فوریه با رادیو تلویزیون سوئیس انجام داد و قرار است ۲۰ مارس به طور کامل پخش شود، گفت: معتقدم که طرف قوی‌تر، کسی است که شرایط را درک و به مردم فکر کند و شهامت بالا بردن پرچم سفید و مذاکره را داشته باشد. و امروز مذاکرات با کمک قدرت‌های جهانی، شدنی است.

مقام روس با اشاره به اظهارات مایا ساندو، رییس جمهور مولدوای علیه روسیه و متهم کردن مسکو به اخاذی انرژی نیز گفت: متاسفانه ساندو اغلب روسیه را به نوعی اخاذی انرژی متهم می‌کند که کاملاً بی‌اساس و غیرقابل توجیه است. هرگز موضوع اخاذی در بین نبوده و انرژی موضوعی کاملاً تجاری است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید