برای افزایش کلاژن بدن، به‌دنبال غذاهای سرشار از اسید چرب امگا ۳ مانند ماهی سالمون یا دانه کتان باشید.

رفع چین‌وچروک و لک‌های پیری پوست با مصرف این غذاها

به گزارش سلام نو به نقل از برترین‌ها، خوب بخورید، حال خوبی داشته باشید و خوب به نظر برسید.

به گفته کارشناسان، اگردرمورد ظاهرتان احساس خوبی ندارید ساده‌ترین کار در بهبود این احساس افزودن غذاهای مناسب به رژیم غذایی‌تان است.

به گزارش نیویورک پست، درحالی‌که تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف زیاد کربوهیدرات باعث می‌شود جذاب به نظر نرسید، غذاهای طبیعی بسیاری وجود دارند که با بهبود کیفیت پوست و بوی بدن شما ظاهرتان را بهتر می‌کنند.

برای شروع، به‌دنبال غذاهایی باشید که از کاروتنوئیدها (Carotenoid) سرشارند. کاروتنوئید عامل رنگ‌های درخشان بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات است.

براساس تحقیقی در سال ۲۰۱۲، کاروتنوئیدها نه‌تنها وعده غذایی را خوش‌رنگ و لعاب‌تر می‌کنند، مصرف منظم آنها بعد از شش هفته رنگ طلایی جذابی نیز به پوست می‌بخشد.

نویسندگان این مطالعه ادعا کردند که ممکن است کاروتنوئیدها انگیزه‌ای برای تغذیه بهتر باشند.

مکنزی بورخس، متخصص تغذیه، به نیویورک پست گفت: «برخی مطالعات نشان می‌دهد که کاروتنوئیدها به بهبود خاصیت ارتجاعی بافت پوست، چین‌وچروک و لک‌های پیری و آب‌رسانی به پوست کمک می‌کنند.»

به گفته پژوهشگران دانشگاه ایلینوی، سیب‌زمینی شیرین، هویج، کدوحلوایی و سبزیجاتی با برگ‌های تیره، مانند اسفناج و کلم‌پیچ، سرشار از ترکیباتی‌ اند که در ساخت مکمل‌های زیبایی به کار می‌رود.

فلفل‌های نارنجی، ذرت، مارچوبه، گوجه‌فرنگی و فراورده‌های آن، هندوانه و گریپ‌فروت نیز ازجمله این مواد غذایی‌اند.

طبق مقاله پژوهشی دانشگاه ایلینوی، زرده تخم‌مرغ و پسته نیز ازجمله منابع کاروتنوئیدها هستند.

علاوه بر بحث زیبایی، کاروتنوئیدها در مقابل اشعه‌های مضر فرابنفش نیز از ما محافظت می‌کنند و بوی بدن را نیز خوش می‌کنند.

تحقیقی در سال ۲۰۱۷ نشان داد در رژیم غذایی پرکاروتنوئید عرق بدن بوی بهتری دارد.

به‌طور خاص براساس این تحقیق، زنان به بوی عرق مردانی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند واکنش بهتری نشان می‌دهند.

بورخس افزود: «برخی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی ممکن است ترکیبات ایجادکننده بو در بدن را خنثی کنند و منجر به بوی خوش عرق شوند.» او همچنین اشاره کرد که مواد شیمیایی گیاهی (فیتونوترینت‌ها، phytonutrients) موجود در میوه‌ها و سبزیجات، همان آنتی‌اکسیدان‌ها، با بهبود خلق‌وخو و عملکرد شناختی مرتبط‌اند.

یکی دیگر از ترکیبات طبیعی زیبایی که به‌وفور در گوشت‌های معمولی و چربی‌های سالم وجود دارد، پروتئین کلاژن است که به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رشد ماهیچه‌ها، پوست، ناخن و موها کمک می‌کند.

به گفته پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی چان دانشگاه هاروارد، مقادیر زیادی از کلاژن در وعده‌های غذایی مقوی مانند گوشت پخته‌ وجود دارد. این پروتئین همچنین در آب قلم و استخوان و پوست ماهی‌های تازه آب شور نیز یافت می‌شود.

بورخس در ادامه توصیه می‌کند که برای افزایش کلاژن بدن، به‌دنبال غذاهای سرشار از اسید چرب امگا ۳ مانند ماهی سالمون یا دانه کتان باشید.

این متخصص تغذیه همچنین گفت که امگا ۳، با حفظ رطوبت پوست، از چربی ضروری پوست هم محافظت می‌کند و اثرات ضدالتهابی آن پسوریازیس، زخم‌های پوستی و آکنه را التیام می‌بخشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید