در این مطلب به بررسی قیمت هر متر آپارتمان در منطقه ۵ تهران یکی از پرمعامله‌ترین مناطق تهران خواهید بود.

برای خرید آپارتمان در منطقه ۵ تهران چقدر باید هزینه کنیم؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، منطقه ۵ یکی از پرمعامله‌ترین مناطق تهران برای خرید و فروش مسکن است که در محدوده غرب و شمال غربی پایتخت واقع شده است. آمارهای رسمی نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن منطقه ۵ در حال حاضر به حدود ۹۵ میلیون تومان رسیده است. اما برای خرید آپارتمان در منطقه ۵ تهران باید چه بودجه‌ای مد نظر داشت؟

منطقه ۵ یکی از مناطق غربی تهران است که بر اساس آمارهای رسمی هر ماه یکی از پرمعامله‌ترین محدوده‌ها در ملک محسوب می‌شود.

داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد متوسط قیمت این منطقه دی‌ماه ۱۴۰۲، معادل متری ۹۵ میلیون و ۷۲۷ هزار برآورد شده و همچنین در این مقطع یک ماهه چهار هزار و ۴۶۵ فقره معامله آپارتمان در آن انجام شده است. اما متقاضیان برای خرید آپارتمان در منطقه ۵ تهران چه محدوده قیمتی را باید در نظر داشته باشند؟

قیمت آپارتمان در منطقه ۵ تهران

بررسی آگهی‌های مربوط به ۲۰ محله از منطقه ۵ تهران نشان می‌دهد، با کف قیمت حدود دو میلیارد تا دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در برخی محدوده‌های این منطقه آپارتمان خریداری کرد.

برای مثال قیمت یک آپارتمان ۴۰ متری در منطقه پونک که ساخت آن به سال ۱۳۹۷ بازمی‌گردد، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین مالک آپارتمانی در محدوده صادقیه، قیمت ملک خود را دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است. ساخت این آپارتمان مربوط به سال ۱۳۹۰ است.

با بودجه بین سه تا چهار میلیارد نیز می‌توان آپارتمان‌هایی کوچک و متوسط متراژ در مناطقی مانند جنت‌آباد و باغ فیض خریداری کرد.

در حال حاضر قیمت آپارتمانی ۲۳ ساله در محله باغ فیض سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورده شده و آپارتمان دیگری با ۶ سال عمر بنای متر در جنت‌آباد شمالی سه میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

در این بین با بودجه بالاتر از ۶ میلیارد تومان می‌توان آپارتمان‌هایی بالاتر از ۱۰۰ متر در محدوده‌هایی مانند پونک خرید. آپارتمان‌های لوکس در برخی از مناطق با متوسط قیمت بالاتر، تا ۵۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.

قیمت خانه در منطقه ۵ تهران / کف قیمت آپارتمان در پرطرفدارترین منطقه غرب پایتخت چقدر است؟

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید