. تحقیقات نشان می دهد کافئین هوشیاری را افزایش می دهد، عملکرد حرکتی را بهبود می بخشد، تمرکز و توجه را افزایش می دهد و خلق و خو را بالا می برد.

تاثیر نوشیدن قهوه بر عملکرد بدن و مغز

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که قهوه می تواند به طور چشمگیری بر عملکرد بدن و مغز شما تأثیر بگذارد.

یک مطالعه منتشرشده در Circulation نشان داد که قهوه می تواند خطر سکته مغزی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. مطالعه دیگری نشان می دهد که قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان را تا ۲۰ درصد، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد و خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

قهوه همچنین می تواند شما را باهوش تر کند. یک مطالعه منتشر شده در Nature Neuroscience نشان داد که مصرف کافئین بعد از یک جلسه آموزشی باعث افزایش یادآوری تا ۲۴ ساعت می شود. مطالعه دیگری که در مجله Psychopharmacology منتشر شده است نشان می دهد که قهوه به افراد کمک می کند کارآمدتر و موثرتر با هم کار کنند.

اما اگر بخواهید مشکلی را حل کنید چه؟ معلوم شد قهوه برای آن هم خوب است. بسته به نوع مشکلی که باید حل کنید.

اگر به ایده های زیادی نیاز دارید، قهوه کمکی نمی کند. اما اگر فقط به یک ایده عالی نیاز دارید؟ اگر فقط باید بهترین پاسخ را تعیین کنید؟

محققان می نویسند: ما دریافتیم که شرکت‌کنندگانی که یک فنجان قهوه مصرف کرده‌اند، توانایی‌هایشان در حل مسئله به‌طور قابل توجهی افزایش یافته‌ است.

یا به زبان غیرعلمی، یک فنجان قهوه لزوما شما را خلاق تر نمی کند، اما می تواند به شما در حل مشکلات کمک کند. تحقیقات نشان می دهد کافئین هوشیاری را افزایش می دهد، عملکرد حرکتی را بهبود می بخشد، تمرکز و توجه را افزایش می دهد و خلق و خو را بالا می برد.

همه این عوامل توانایی های حل مسئله شما را بهبود می بخشد. هر چه تمرکز، هوشیاری و توجه بیشتری داشته باشید - و خلق و خوی شما بهتر باشد - احتمال بیشتری وجود دارد که بهترین راه حل را پیدا کنید.

چیزی که واقعاً اهمیت دارد این است که نوشیدن یک فنجان قهوه - یا هر نوشیدنی کافئین‌دار مثل کوکاکولا - به وضوح کارساز است.

فقط به خاطر داشته باشید که ممکن است مقدار زیاد قهوه خوب نباشد. اگر احساس می‌کنید تمرکز بیشتری دارید عالی است، اما اگر احساس بی قراری می کنید خوب نیست

همچنین مصرف کلی قهوه خود را در نظر بگیرید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که در عرض سه روز پس از مصرف مداوم کافئین، تعداد گیرنده های آدنوزین، نیکوتین و موسکارینی - یک ماده شیمیایی که تحریک پذیری عصبی را تعدیل می کند - به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

به عبارت ساده، اگر به طور منظم قهوه زیادی بنوشید، اثر تقویت حل مشکل کاهش می یابد. چون تحمل بدن شما بالا می‌رود و اثر آن کاهش می یابد.

بنابراین مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، زمان را در نظر بگیرید. قهوه را به عنوان یک محرک جانبی برای تمرکز، خلق و خو و تجزیه و تحلیل ببینید، به خصوص زمانی که نیاز به حل یک مشکل خاص دارید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید