در یک ماموریت عجیب و شگفت‌انگیز، ناسا یک بالن غول‌پیکر را به ارتفاع ۳۸ هزار متری زمین در فراز قطب جنوب فرستاد.

پرواز ابر غول‌پیکر ناسا در آسمان یخ‌زده قطب جنوب

به گزارش سلام نو آنطور که فرادید نوشته است این بالن که به اندازه یک استادیوم بود، یک تلسکوپ قدرتمند را حمل می‌کرد که مأموریت آن نقشه‌برداری از بخش بزرگی از کهکشان راه شیری و ابرهای ماژلانی بود.

ماموریت GUSTO نام داشت و ۵۷ روز و ۷ ساعت و ۳۸ دقیقه به طول انجامید. این طولانی‌ترین مأموریت یک بالن سنگین در تاریخ ناسا بود.

کریستوفر واکر، رهبر این مأموریت، گفت:

برنامه بالن‌های طولانی‌مدت ناسا به محققان اجازه می‌دهد تا محموله‌های منحصر به فرد را در مرز فضا به پرواز در بیاورند و فرصتی برای مشاهده جهان با هزینه‌ای کمتر از ماموریت‌های مداری فراهم می‌کند.

تلسکوپ مورد استفاده در این مأموریت برای اندازه‌گیری میزان انتشار کربن، اکسیژن و نیتروژن از مواد بین ستاره‌ای طراحی شده بود. این اطلاعات به محققان در درک بهتر چرخه حیات گازهای بین ستاره‌ای در کهکشان راه شیری کمک خواهد کرد.

موفقیت ماموریت GUSTO گامی بزرگ در راه شناخت بیشتر جهان است. این مأموریت نشان می‌دهد که با استفاده از فناوری‌های جدید، می‌توان به ** اکتشافات** بزرگی در فضا دست یافت.

در پایان لازم به ذکر است که اطلاعات جمع‌آوری شده در این مأموریت هنوز در حال بررسی توسط دانشمندان است. انتظار می‌رود که این اطلاعات منجر به کشف یافته‌های جدید و جذاب و مهم در مورد جهان شود. این یافته‌ها می‌تواند به ما در درک بهتر مکان خود در جهان و همچنین به توسعه فناوری‌های جدید برای کاوش در فضا کمک کند.

ماموریت GUSTO نمونه‌ای از تعهد ناسا به کاوش در فضا و کشف رازهای جهان است. این مأموریت نشان می‌دهد که با استفاده از خلاقیت و نوآوری، هیچ چیزی در فضا غیرقابل دسترس نیست.

ما بی‌صبرانه منتظر هستیم تا نتایج تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده در این مأموریت را بشنویم. مطمئناً این اطلاعات دیدگاه ما را نسبت به جهان تغییر خواهد داد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید