معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: توصیه ما این است که در تعطیلات نوروز مشق خاصی به دانش‌آموزان داده نشود.

خبر مهم وزارت آموزش و پرورش درباره پیک نوروزی دانش آموزان
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیک نوروزی نداریم، گفت: چارچوب برنامه‌های نوروزی را مشخص کرده و به استان‌ها اعلام کردیم.

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های این معاونت برای تعطیلات نوروز دانش‌آموزان اظهار کرد: چارچوب برنامه‌های نوروزی را مشخص کرده و به استان‌ها اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پیشنهادی را در ۳ محور شامل «فرصت‌های متنوع یادگیری»، «نوروز و داستان» و «دوستی با طبیعت و محیط زیست» به استان‌ها اعلام کردیم، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند از بین این فعالیت‌های پیشنهادی انتخاب کنند، اما هیچ اجباری در انتخاب یک موضوع خاص وجود ندارد. طریفی حسینی به محور «فرصت‌های متنوع یادگیری» اشاره کرد و ادامه داد: ۶ ساحت تربیتی شامل «اعتقادی، عبادی و اخلاقی»، «اجتماعی و سیاسی»، «زیستی و بدنی»، «زیباشناختی و هنری»، «اقتصادی و حرفه‌ای» و «علمی و فناورانه» داریم که دانش‌آموزان در محور اول، موضوعی را از بین این ساحت‌ها انتخاب می‌کنند.

وی توضیح داد: در این محور، دانش‌آموزان متناسب با فعالیت‌هایی که در نوروز و ماه مبارک رمضان دارند، یکی از ساحت‌ها را انتخاب می‌کنند مثلا در مورد روزه‌داری یا شرکت در مراسم مذهبی، سفر نوروزی و بازی بومی_محلی در قالب عکس، نقاشی، فیلم، کاردستی و متن به تولید محتوا می‌پردازند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به محور «نوروز و داستان» اشاره کرد و افزود: ذیل محور «نوروز و داستان» داستان‌خوانی، داستان‌نویسی و داستان‌گویی داریم که دانش‌آموزان می‌توانند داستان‌خوانی و داستان‌گویی را در قالب صوت و تصویر، داستان‌نویسی را در قالب متن تولید کنند.

وی درباره محور «دوستی با طبیعت و محیط زیست»، اظهار کرد: یک کار مشترکی با معاونت تربیت‌بدنی و سلامت داریم و دانش‌آموزان می‌توانند از حضور در طبیعت و انجام کارهای فرهنگی و تربیتی در محیط زیست مانند کاشت نهال عکس و فیلم بگیرند.

طریفی حسینی اضافه کرد: دانش‌آموزان آثار خود را به معلم‌شان ارائه می‌دهند که در نهایت برترین آثار در کانال مدرسه در شبکه «شاد» و بعد هم برترین آثار استان‌ها در کانال کشوری «من یک دانش‌آموز هستم» در «شاد» بارگذاری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیک نوروزی نداریم، گفت: هیچ چیزی که در قالب مشق و نوشتن باشد، نداریم و توصیه ما هم این است که مشق خاصی به دانش‌آموزان داده نشود. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان متفاوت هستند و متناسب با توانایی آن‌ها در فرایند تحصیل، معلمان یک سری موارد را برای نوروز مشخص می‌کنند، ولی اینکه مشق و رونویسی باشد، توصیه نمی‌کنیم. وی تصریح کرد: اینکه به صورت متمرکز پیک نوروزی داشته باشیم یا محتواهای خاصی را به مدارس تجویز کنیم، نداریم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید