تصور کنید کیفی به سبکی یک ابر داشته باشید که بتواند وزن یک گوشی هوشمند را تحمل کند.

رویای ابر در دستان شما؛ کیفی از جنس هوا

به گزارش سلام نو آنطور که فرادید نوشته است این رویایی است که توسط برند کوپرنی با استفاده از یکی از سبک‌ترین مواد شناخته شده برای علم به واقعیت تبدیل شده است.

کیف « Air Swipe Bag » نام دارد و از ماده‌ای به نام هواژل ساخته شده است. هواژل ۹۹ درصد هوا است و به همین دلیل بسیار سبک است. وزن این کیف تنها ۳۳ گرم است که کمی بیشتر از وزن شش برگ کاغذ A۴ است.

با وجود ظرافت این کیف، کوپرنی تاکید دارد که می‌تواند وزن یک آیفون را تحمل کند. این کیف ظاهری شفاف اما کدر دارد و شبیه یک ابر به نظر می‌رسد.

بسیاری از افراد در مورد کاربردی بودن این کیف شک دارند. اما طراحان اطمینان می‌دهند که می‌تواند برخی از وسایل شما را در خود جای دهد.

هواژل‌ها ساختاری شبیه به اسفنج دارند و پر از منافذ هستند. این منافذ هوا را به دام می‌اندازند و باعث می‌شوند که هواژل بسیار سبک و در عین حال غیر شکننده باشد.

ناسا در دهه ۱۹۳۰ هواژل را به عنوان عایق برای فضاپیماها اختراع کرد. این ماده می‌تواند تا ۱۲ هزار درجه سانتیگراد گرما را تحمل کند و فشار ۴۰۰۰ برابر وزن خود را تحمل کند.

کوپرنی می‌گوید که کیف Air Swipe Bag بزرگترین شی ساخته شده از هواژل است. این کیف نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از فناوری‌های فضایی در زندگی روزمره استفاده کرد.

علاوه بر سبکی و مقاومت بالا، هواژل قابلیت‌های دیگری نیز دارد.

هواژل یک ماده با قابلیت‌های شگفت‌انگیز است که می‌تواند انقلاب بزرگی در زمینه‌های مختلف ایجاد کند. با توسعه و پیشرفت این فناوری، می‌توان انتظار کاربردهای جدیدتر و جذاب‌تری را از آن داشت.

در پایان لازم به ذکر است که هواژل هنوز در مرحله توسعه است و قیمت آن نسبتا بالا است. با این حال، با توجه به قابلیت‌های منحصر به فرد این ماده، انتظار می‌رود که در آینده نزدیک شاهد کاربردهای گسترده‌تر و مقرون به صرفه‌تر آن باشیم.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید