وزارت دفاع روسیه از سرنگونی ده‌ها پهپاد اوکراینی بر فراز چهار منطقه از خاک این کشور خبر داد.

مسکو: حمله پهپادی بزرگ اوکراین را خنثی کردیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور ۴۷ پهپاد اوکراینی را بر فراز چهار منطقه سرنگون کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این بیانیه آمده است: « بامداد شنبه از تلاش رژیم کی‌یف برای انجام دادن حمله‌ای تروریستی با کمک ۴۷ هواپیمای بدون سرنشین(پهپاد) علیه اهدافی در خاک فدارسیون روسیه جلوگیری به عمل آمد».

طبق این بیانیه، سامانه‌های دفاع هوایی روسیه یک پهپاد را در بلگورود، ۲ پهپاد را کورسک، سه پهپاد را ولوگوگراد و ۴۱ پهپاد را روستوف رهگیری و منهدم کردند.

ارتش اوکراین از پهپادهای انتحاری برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله ساختمان‌ها مسکونی و بیمارستان‌ها در روسیه استفاده می‌کند.

مقامات روسیه می‌گویند «اوکراین از این پهپادها برای حملات تروریستی استفاده می‌کند، در حالی که حامیان غربی آن چشم خود را روی تاکتیک‌های کی‌یف بسته‌اند».

جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، به تازگی به سومین سال خود وارد شده است.

مذاکرات صلحی که در ابتدای جنگ میان هیات‌های روسی و اوکراینی انجام شد، بی‌نتیجه بوده است.

اگرچه، دولت اوکراین تلاش می‌کند برای تایید «فرمول صلح» پیشنهادی «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور این کشور، اجلاس صلحی به میزبانی سوییس برگزار کند.

سوییس گفته است این مذاکرات تنها برای بررسی برنامه صلح اوکراین نخواهد بود و با توجه به این که روسیه نیز برنامه صلحی در نظر دارد که مغایر با برنامه کی‌یف است، از مسکو نیز برای شرکت در این مذاکرات دعوت خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید