اپل، غول دنیای فناوری، در حال توسعه فناوری جدیدی برای نمایشگرهای تاشو است که فاقد هرگونه چین‌خوردگی و ناهمواری خواهد بود.

آینده‌ای بدون چین‌خوردگی؛ نوآوری اپل در نمایشگرهای تاشو

به گزارش سلام نو آنطور که دیجیاتو نوشته است این نوآوری، تجربه‌ای بصری بی‌نظیر را برای کاربران آیفون، آیپد و مک‌بوک به‌ارمغان خواهد آورد.

بر اساس یک پتنت جدید، اپل از لایه پوشش شفاف ویژه‌ای در نمایشگر تاشو خود استفاده می‌کند که شیارهای مربوط به چین‌خوردگی را از بین می‌برد. این لایه، شامل یک شیار یا فرورفتگی موازی با محور خم‌شدن نمایشگر است.

بخش مربوط به چین‌خوردگی که نازک‌تر از سایر بخش‌های نمایشگر است، با پلیمری خاص پر می‌شود و سپس با استفاده از نور UV، گرما و سایر تکنیک‌ها سخت می‌شود.

علاوه بر این، اپل در حال بررسی احتمال تغییر ترکیب شیشه نمایشگر است. جایگزینی سدیم با پتاسیم، تنش فشاری در لایه‌های سطحی ایجاد کرده و مقاومت نمایشگر را در برابر خراشیدگی و آسیب‌های سایشی افزایش می‌دهد.

انتظار می‌رود که این فناوری در آیفون، آیپد و مک‌بوک تاشو مورد استفاده قرار بگیرد. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ عرضه این محصولات در دست نیست، اما پیش‌بینی می‌شود که شاهد آنها در سال‌های 2026 و 2027 باشیم.

نوآوری اپل در زمینه نمایشگرهای تاشو، گامی بلند در راستای ارائه تجربه‌ای کاربری بهتر و محصولاتی جذاب‌تر به کاربران خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکر شده، نکاتی دیگر نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

  • تاثیر قیمت این محصولات بر میزان استقبال بازار
  • رقابت با سایر شرکت‌های فعال در زمینه تولید نمایشگرهای تاشو
  • ارائه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مناسب برای نمایشگرهای تاشو

با وجود تمام این چالش‌ها، به نظر می‌رسد که اپل با این نوآوری خود، گامی بلند در راستای تغییر بازار تلفن‌های همراه و تبلت‌ها برداشته است. این فناوری می‌تواند علاوه بر جذب کاربران جدید، مشتریان فعلی اپل را نیز به خرید محصولات جدید ترغیب کند.

البته هنوز زود است که با قطعیت در مورد موفقیت این فناوری نظر داد. اما با توجه به سابقه درخشان اپل در نوآوری و خلاقیت، می‌توان امیدوار بود که این بار نیز شاهد محصولاتی جذاب و کارآمد از این شرکت باشیم.

در پایان، لازم است به این نکته اشاره کنیم که موفقیت این فناوری در گرو عوامل مختلفی از جمله قیمت محصولات، رقابت با سایر شرکت‌ها و ارائه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مناسب برای نمایشگرهای تاشو خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید