۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 55502013

فاطمه معتمد آریا بازیگر سینما و تلویزیون عکسی از او درکنار پسر و نوه‌ایش منتشر شد مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

بیوگرافی فاطمه معتمد آریا

به گزارش سلام نو، فاطمه معتمد آریا متولد ۷ آبان ۱۳۴۰ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

او فارغ التحصیل دانشسرای هنری تهران قبل از انقلاب می باشد از کانون پرورشی شروع کرد و حالا بازیگر صاحب نامی در عرصه بین المللی می باشد.

فاطمه معتمد آریا با نام اصلی سیمین در شناسنامه فرزند چهارم یک خانواده فوق العاده با انضباط و هنر دوست و بسیار همبسته می باشد.

می گوید علاقه پدر و مادرم و کل خانواده به هنر خیلی عمیق و ریشه ای بود به همین خاطر این علاقه در من نیز با تشویق و حمایت خانواده همراه شد.

پدرم فرمانده ایستگاه آتشنشانی محله دزاشیب شمیران بو  او یک فرمانده درجه ۱ و یک مرد منظم و قدرتمند و در عین حال بسیار مهربان و عاطفی بود.

خانم معتمدآریا در سال ۱۳۵۳ وقتی ۱۳ ساله بود وارد کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان شد تا اینکه سال ۱۳۵۵ از دانشسرای هنری فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد.

فعالیت جدی ایشان با عروسک گردانی از مجموعه مدرسه موش ها در سال ۱۳۶۰ شروع شد و در سال ۱۳۶۲ با سریال محله برو بیا خود نیز وارد تلویزیون شد.

او سال ۱۳۶۴ قتی ۲۴ ساله بود با فیلم جدال تجربه سنیمایی خود را بدست آورد.

در سال ۱۳۷۳ با سری فیلم کلاه قرمزی و پسر خاله در کنار ایرج طهماسب و حمید جبلی به شهرت رسید که هنوز هم خیلی ها او را با این نقش بیاد دارند.

خانوم فاطمه معتمد آریا در سال ۱۳۶۰ وقتی ۲۰ ساله بود با همسرش احمد حامد ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک فرزند پسر بنام نریمان می باشد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید