یارانه مستمری بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) 20 اسفندماه به حساب شان واریز می شود.

خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی/ مبلغ عیدی مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از شمانیوز، با نزدیک شدن به ایام نوروز، سازمان‌ها اقدام به پرداخت عیدی می‌کنند؛ برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها این وجه را تاکنون پرداخت کرده‌اند اما تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها هنوز مبادرت به پرداخت عیدی نکرده‌اند.

در این زمینه، برخی شهروندان در پیام به تعدادی از رسانه ها از دریافت نکردن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خبر داده اند.

در یکی از این پیام ها که به باشگاه خبرنگاران جوان رسیده، آمده است: «با سلام، چرا عیدی مددجویان بهزیستی کمیته امداد را واریز نمی‌کنند خواهش می‌کنم پیگیری کنید بارها پیگیری کرده ایم، اما کسی پاسخگو نیست.»

آیا دولت اجباری برای پرداخت نکردن عیدی مستمری بگیران ندارد؟

به نظر می رسد در سال های گذشته نیز مددجویان بهزیستی مشکلاتی در دریافت عیدی داشته اند. در همین زمینه ایرنا در تاریخ 22 فروردین ماه 1402 با اشاره به اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی از محل منابع عمومی و یارانه ای، توضیح داد: دولت در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۹۶ درصد از اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی کشور را از محل منابع عمومی و یارانه‌ای تخصیص داده است تا صرف انجام مأموریت‌ها و وظایف آن سازمان شود.

در سال ۱۴۰۱ اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی کشور از محل منابع عمومی و یارانه‌ای معادل ۲۲۹۸۸۶ میلیارد ریال بوده که با عنایت به بند (د) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و با توجه به وصولی درآمدها و سایر منابع عمومی، از این میزان اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۲۱۶۶۴ میلیارد ریال (معادل ۹۶ درصد) به سازمان بهزیستی کشور تخصیص یافته است تا صرف انجام مأموریت‌ها و وظایف آن سازمان شود.

شایان‌ ذکر است به استناد ماده (۷۹) قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی شده و قانونی برای پرداخت عیدی به مددجویان فوق‌الذکر وجود ندارد.

تلاش سازمان بهزیستی برای واریز عیدی مستمری بگیران

در همین زمینه، محمود برزگر مدیر بهزیستی شهرستان تهران درباره پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی گفت: پیگیر پرداخت عیدی بهزیستی به مددجویان هستیم که رقم آن معادل 2 مستمری است.

وی در یک نشست خبری که بهمن ماه امسال برگزار شد درباره رقم مستمری به خبرنگاران گفته بود: مستمری حداقل دریافتی یک خانواده یک نفره ۷۵۰ هزار تومان است.

زمان واریز یاران مستمری بگیران

با این حال بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه مستمری بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) 20 اسفندماه به حساب شان واریز می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید