تصاویری جذاب تفاوت آنچه شما از محیط خانه می‌بینید را با آنچه حیوان خانگی محبوبتان می‌بیند نشان می‌دهد. فرقی نمی‌کند گربه، ماهی یا حتی رتیل داشته باشید ویدیویی از نگاه حیوان به محیط اطراف منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

حیوانات دنیا را چگونه می‌بینند؟ + فیلم

به گزارش سلام نو، چشم انسان دارای سه نوع گیرنده رنگ است؛ آبی، سبز و قرمز. اما این به ما امکان می‌دهد میلیون‌ها رنگ حاصل از ترکیب آن‌ها را ببینیم.

در حالی که حیوانات دارای چشمانی با انواع گیرنده رنگ هستند.

گربه­‌ها نمی­‌توانند رنگ قرمز و سبز را تشخیص دهند و دنیا برای آن‌ها قهوه‌ای، آبی و زرد است. گستره­ دید آن‌ها بیشتر از ما است بنابراین بیشتر می‌توانند نقاط مختلف محیط اطرافشان را ببینند.

گربه­‌ها 6 برابر بهتر از ما در تاریکی می­‌بینند.

ستاره‌های دریایی دارای نقاط چشمی هستند که نمی‌توانند جزئیات زیادی را ببینند. این نقاط چشم در نوک هر یک از بازوهای ستاره دریایی قرار دارند. 

چشم ماهی­‌ها گیرنده­ فرابنفش دارد. آن‌ها دنیا را به رنگ‌های سبز ، آبی و قرمز می­‌بینند.

کبوتران نیز بینایی خاصی دارند. آن‌ها می‌­توانند همه­ جزییات ریز را ببینند. مثلا در هنگام نگاه کردن به یک جاده ما تنها جاده و آسفالت را می­ بینیم در حالیکه آن‌ها می­‌توانند همه­ ترک­‌های ریز روی آن را هم ببینند.

چشم اسب‌ها میدان دید وسیعی در حدود ۳۵۰ درجه برای آن‌ها فراهم می‌کند. این به آن‌ها امکان می‌دهد تقریباً همه اطراف خود را ببینند، به جز یک نقطه کور کوچک مستقیماً در پشت آن‌ها و یک ناحیه باریک در جلوی بینی خود. 

مگس‌ها هزاران گیرنده­ بینایی دارند که در مجموع می‌توانند میدان دید وسیعی را ایجاد کنند. آن‌ها دنیا را به صورت تصویر آهسته می­‌بینند.

مارمولک‌ها دارای دید عالی در شب هستند. چشمان آن‌ها می‌تواند در شب ۳۵۰ بار بهتر از انسان‌ها ببینند.

چشمان آفتاب‌پرست‌ها می‌تواند مستقل از یکدیگر حرکت کند، که چشم انداز ۳۶۰ درجه‌ای به آن‌ها می‌دهد.

اینجاست که گفته می‌شود هر کسی دنیا را از چشم خود می‌بیند.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید