معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز نوبت ششم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان این صندوق خبر داد.

وام میلیونی برای بازنشستگان با شرایط ویژه + نحوه دریافت

به گزارش سلام نو، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ توضیح داد.

علی دهقان‌کیا در ارتباط با وام بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان وام بازنشستگان از ۱۲ میلیون تومان ۱۴۰۱ به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: وام اشاره شده با کارمزد ۴ درصد و بدون سود به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

دهقان‌کیا در ارتباط با نحوه ثبت‌نام و دریافت وام بازنشستگان گفت: بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت کانون‌های بازنشستگی در هر استان، اقدام به ثبت‌نام و در ادامه نسبت به دریافت وام اشاره شده اقدام کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: این موضوع در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی مطرح شده و به احتمال زیاد وام بازنشستگان در سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره میزان افرایش وام گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود وام بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۰ میلیون به ۳۰ میلیون افزایش پیدا کند./ تسنیم

آغاز واریز وام بانک رفاه برای یارانه بگیران و بازنشستگان بدون ضامن

بانک رفاه کارگران به منظور کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و یارانه بگیران اقدام به پرداخت وام ویژه کرده است.

بانک رفاه کارگران به منظور کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و دیگر گروه‌های مردم انواع تسهیلات را تدارک دیده است. یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک رفاه کارگران طرح «افق» نام دارد که طی آن به تمامی افراد حقیقی واجد شرایط تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

افرادی که مایل به دریافت وام قرض الحسنه و بدون سود ۳۰۰ میلیون تومانی از بانک رفاه کارگران هستند، باید سپرده قرض الحسنه داشته باشند. گذشته از سپرده گذاری، لازم است که افراد حداقل مبلغ ۲۰ میلیون تومان در حساب خود نگه دارند. مدت زمان نگهداری این مبلغ به منظور درخواست تسهیلات مذکور بین یک تا ۱۲ ماه اعلام شده است.

وام مذکور قرض الحسنه بوده و سودی ندارد و تنها به منظور پوشش هزینه‌های بانک به آن کارمزد چهار درصدی تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات داشتن اعتبار شغلی و ارائه ضامن رسمی است. ضامن رسمی در صورتی مورد قبول است که کسر از حقوق باشد. این وام طی مدت زمان حداقل شش ماه و حداکثر ۶۰ ماه قابل بازپرداخت است.

افراد حقیقی که وام ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد مشخص و حداکثر مدت زمان تعیین شده را دریافت می‌کنند باید هر ماه ۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۴۵ تومان قسط بپردازند. کل سود تسهیلات به ۳۶ میلیون تومان می‌رسد و جمع رقم وام و سود آن نیز ۳۳۶ میلیون تومان خواهد بود.

افراد در صورتی که مایل به ادامه روند دریافت تسهیلات نباشند، امکان انتقال امتیاز آن را به اعضای درجه یک خانواده خود خواهند داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز نوبت ششم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان این صندوق خبر داد.

جعفر امیرآبادی زاده، اظهار داشت: واریز نوبت ششم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۳۲هزار نفر از بازنشستگان کشوری ️نتایج مشمولان دریافت این تسهیلات در نوبت های ۵، ۶ و ۷ در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://eservices.cspf.ir/govsso/sb-urgent-loan قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: وام ضروری بازنشستگان کشوری یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که در راستای بهبود معیشت بازنشستگان، به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و با اقساط ۳۶ ماهه، با کارمزد چهار درصد به صورت اولویت بندی به حساب واجدین شرایط واریز می شود.

نوبت ششم وام ضروری برای ۳۲هزار نفر از بازنشستگان واریز شد و با شنیدن این خبر خیلی از بازنشتگان خوشحال شدند و دلشان شاد شد از این بابت. این وام فعلا به دست سی و دو هزار بازنشسته واجد شرایط رسیده است این وام را بازنشستگان عزیز طی از ۳۶ ماه بر میگردانند.

نتایج وام ضروری ۳۰ میلیونی بازنشستگان

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز نوبت ششم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان این صندوق خبر داد.وی یادآور شد: وام ضروری بازنشستگان کشوری یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که در راستای بهبود معیشت بازنشستگان، به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و با اقساط ۳۶ ماهه، با کارمزد چهار درصد به صورت اولویت بندی به حساب واجدین شرایط واریز می شود.

زمان اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری

قبل از پرداختن به موضوع زمان اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری، لازم است که در ابتدا؛ توضیحاتی راجع وام ضروری بازنشستگان کشوری ارائه گردد. وام ضروری بازنشستگان کشوری توسط صندوق بازنشستگی کشوری که خود زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می نماید، برای بازنشستگان دولت در نظر گرفته شده است.

مبلغ این وام، در حال حاضر سی میلیون تومان می باشد. مرحله دوم وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان کشوری با کارمزد سالانه ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه در نظر گرفته شده است و در حال حاضر، دو نوبت از آن به حساب واجدان شرایط پرداخت شده است.

بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری مطابق با مقررات قانون مدیریت خدمات کشوری، می توانند با توجه به شرایط و ضوابط خود اقدام به ثبت درخواست وام ضروری نمایند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ مرحله دوم وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان کشوری بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز می گردد.

از سوالاتی که ممکن است برای افراد پس از ثبت نام در سایت، مطرح شود این است که زمان اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری چه تاریخی می باشد؟ در پاسخ به این پرسش باید بیان داشت که صندوق بازنشستگی کشوری این امکان را فراهم نموده که بازنشستگان بتوانند به صورت مستمر اقدام به ثبت نام کنند. بر همین اساس و با توجه به امکان ثبت نام مستمر وام، نتایج واجدین شرایط نیز به صورت ماهانه اعلام می شود.

اولویت بندی وام ضروری بازنشستگان

در این اطلاعیه تاکید شده است: اولویت بندی پرداخت وام ۳۰میلیون تومانی به «واجدین شرایط» بر اساس «میزان حقوق خالص دریافتی و مانده بدهی وام‌های سنوات گذشته» انجام می‌شود.

با توجه به کثرت واجدین شرایط، امکان پرداخت به صورت یکجا فراهم نبوده و با توجه به اعتبار تخصیصی از سوی بانک عامل، وام‌های ضروری به شکل ماهانه و مرحله به مرحله پرداخت خواهد شد.

در این اطلاعیه با اشاره به «متقاضیانی که به هر دلیلی در اسفند ۱۴۰۱ موفق به ثبت نام اینترنتی نشده اند» آمده است: صندوق بازنشستگی کشوری این امکان را فراهم کرده است که بازنشستگان عزیز در هر ماه و به صورت مستمر اقدام به ثبت نام کنند.

شرایط وام ضروری بازنشستگان

تمامی بازنشستگان در صورت نیاز می‌توانند برای دریافت این وام نام‌نویسی کنند. تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به تمامی بازنشستگان اختصاص یافته و شرایط سختی برای دریافت آن وجود ندارد. با این حال، به دلیل ازدحام درخواست‌ها برای استفاده از این وام، این درخواست‌ها از طرف صندوق رتبه‌بندی شده و تسهیلات در چند مرحله پرداخت‌ می‌شود

شرایط این وام که توسط صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شده است را در زیر لیست کرده‌ایم:

مبلغ وام ضروری بازنشستگی در سال ۱۴۰۲ معادل ۳۰ میلیون تومان است که فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت‌ می‌کند، واریز خواهد شد.

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های گذشته، تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته،‌ نمی‌توانند برای این وام ثبت نام کنند.

متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

وراث پسر که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف‌ می‌شوند، مجاز به ثبت نام نیستند.

فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث‌ می‌تواند از وام استفاده کند. سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.

وارد کردن شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه برای ثبت نام وام الزامی است.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و… مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار می‌گیرد. سپس بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین شده و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام‌ می‌شود.

مبلغ وام ضروری بازنشستگی و شرایط بازپرداخت آن

صندوق بازنشستگی کشوری در سایت خود اعلام کرده است که میزان تسهیلات ضروری برای بازنشستگان در سال جاری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

این وام با کارمزد پایینی به میزان ۴ درصد ارائه‌ می‌شود و بازنشستگانی که از این وام استفاده‌ می‌کنند، باید آن را در مدت ۳۶ ماه یا سه سال بازپرداخت کنند.

این شرایط بازپرداخت بسیار مناسب است و بازنشستگان را دچار مشکل و چالش نخواهد کرد. برای ثبت نام در این وام، سامانه مربوطه هر ماه فعال‌ می‌شود و افراد جدید می‌توانند تقاضای خود را ثبت کنند. پس از پایان هر دوره ثبت نام، صندوق بازنشستگی کشوری تسهیلات را بر اساس اولولیت به متقاضیان پرداخت و نتیجه را از طریق وب‌سایت خود اعلام‌ می‌کند.

نحوه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری به صورت آنلاین انجام‌ می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی نیست. اما باید توجه داشت که سامانه ثبت نام فقط در چند روز از هر ماه فعال است. برای نمونه برای دوره دوم تسهیلات، از روز شنبه ۶ خرداد ماه‌ می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید. این الگو برای دوره‌های بعدی هم ادامه خواهد داشت. در ادامه مراحل ثبت نام این وام را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

مرحله اول: ورود به سایت صندوق بازنشستگی

برای ثبت نام وام، کافی است عبارت «صندوق بازنشستگی کشوری» را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین سایت در نتایج شوید. همچنین‌ می‌توانید نشانی اینترنتی این وب‌سایت، یعنی www.cspf.ir را در مرورگر خود وارد کنید.

با ورود به سایت، در بخش بالای آن گزینه «درگاه خدمات الکترونیکی» به رنگ نارنجی مشخص است که باید روی آن کلیک کنید تا به صفحه جدیدی هدایت شوید.

در صفحه جدید، از بخش «تسهیلات مالی»، روی گزینه «وام ضروری» ضربه بزنید. با این کار به صفحه‌ای‌ می‌رسید که شرایط وام در آن نوشته شده است. در پایین این صفحه، دکمه «ثبت نام» مشخص است که باید روی آن کلیک کنید. با این کار به صفحه جدیدی برای ورود به پنل کاربری هدایت‌ می‌شوید.

مرحله دوم: ورود به پنل کاربری خود برای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

درصورتی‌که در سایت صندوق بازنشستگی حساب کاربری ندارید، در این مرحله لازم است یک حساب کاربری بسازید. در صفحه جدیدی که باز شده است، در بخش پایین‌ می‌توانید گزینه «ثبت نام کنید» را بیابید.

برای ثبت نام به کد ملی و شماره تلفن به نام خودتان نیاز دارید که رمز یکبار مصرف به این شماره ارسال‌ می‌شود. بعد از ثبت نام، ۳ روش برای ورود به سامانه و پنل کاربری وجود دارد:

رمز ثابت (نام کاربری، رمز عبور)

شناسایی دو عاملی (پیامک)

شناسایی سه عاملی (دفتر کل، کد ملی، شماره حساب)

یکی از این ۳ روش را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، به حساب خود در سایت صندوق بازنشستگی کشوری وارد شوید.

مرحله سوم: ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

با ورود به حساب یا پنل کاربری خود، لازم است دوباره روی گزینه «وام ضروری» کلیک کرده و در صفحه جدید، روی گزینه «ثبت نام» بزنید. با توجه به اینکه متقاضی خود بازنشسته یا وراث او باشند، نیاز به ورود اطلاعات خاصی وجود دارد.

با انجام این مراحل پیغام «ثبت نام شما با موفقیت انجام شد» را خواهید دید و پیامک تایید ثبت نام نیز به شماره تلفن شما ارسال‌ می‌شود. بعد از ثبت نام باید تا مرحله اعلام نتایج منتظر بمانید تا کارشناسان درخواست‌ها را بر اساس معیارهای مختلف ارزیابی کرده و تسهیلات را به ترتیب به متقاضیان اعطا کنند.

زمان اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲

اگر شما هم جزو بازنشستگان کشوری هستید و می‌خواهید از وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲ بهره ببرید، ابتدا باید در سامانه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری نام‌نویسی کنید. البته برای این کار باید شرایط خاصی داشته باشید که در بخش قبلی به آن‌ها پرداختیم.

این سوالی است که بسیاری از متقاضیان دارند. جواب این است که زمان دقیقی برای پرداخت وام ضروری مشخص نیست و بستگی به تعداد و اولویت داوطلبان دارد. چون بودجه موجود برای پرداخت وام به همه متقاضیان کافی نیست، پس پرداخت به صورت مرحله‌ای انجام‌ می‌شود.

شما می‌توانید با مراجعه به همان بخش از سامانه صندوق بازنشستگی که ثبت نام کردید، از نتیجه و زمان واریز وام خود مطلع شوید. این وام‌ها معمولا هر ماه به گروهی از بازنشستگان که نوبت‌شان رسیده است، واریز می‌شوند. مثلا اولین دسته از این وام‌ها در روز ۳ خرداد به ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان که ثبت نام کرده بودند، پرداخت شد.

نحوه مشاهده نتایج وام ضروری بازنشستگان

برای اطلاع از آخرین اخبار وام ضروری بازنشستگان کشوری، وب‌سایت رسمی بازنشستگی کشوری بهترین مرجع است. اگر در این وب‌سایت ثبت نام کردید و حساب کاربری دارید، با ورود به حساب یا پنل کاربری خود می‌توانید از نتیجه ثبت نام وام ضروری‌تان مطلع شوید.

برای این کار کافی‌ست به پنل کاربری خود وارد شده و از بخش «تسهیلات مالی»، روی گزینه «وام ضروری» ضربه بزنید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود و در پایین صفحه، دکمه «لینک نتایج» مشخص است که باید روی آن کلیک کنید. با این کار به صفحه جدیدی هدایت‌ می‌شود که لازم است کد امنیتی را وارد کرده و روی «جستجو» کلیک کنید. بعد از ضربه روی جستجو، کادری در بخش پایین باز می‌شود که نتیجه ثبت نام خود را در آن خواهید دید.

توجه داشته باشید که نتایج این وام به صورت ماهیانه ممکن است تغییر کند. پس اگر متن زیر را در سایت دیدید،‌ می‌توانید هر ماه برای بررسی نتایج جدید، همین روند را تکرار کنید:

«با توجه به بررسی به‌عمل آمده در خصوص سوابق تسهیلات ارائه شده و همچنین نظر به محدودیت اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، تقاضای وام ضروری شما در ماه جاری مورد پذیرش قرار نگرفت. ضمناً ثبت نام شما تا پایان سال ۱۴۰۲ محفوظ می‌باشد و در ماه‌های آتی شرایط شما مجدد مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین جهت اطلاع درماه‌های آتی قسمت اعلام نتایج را کنترل نمایید.»

درصورتی‌که وام به شما تعلق گرفته باشد لازم نیست به جای خاصی مراجعه کنید؛ این تسهیلات به صورت اتوماتیک به حساب بانک صادرات مربوط به حقوق‌های دریافتی‌تان واریز خواهد شد.

آخرین اخبار وام ضروری بازنشستگان کشوری

متقاضیانی که‌ می‌خواهند بدانند که در هر مرحله چه افرادی وام ضروری بازنشستگان گرفته‌اند و به دنبال اسامی برندگان وام صندوق بازنشستگی کشوری‌ می‌گردند، باید بدانند که صندوق بازنشستگی کشوری فهرستی از نام برندگان وام منتشر نمی‌کند؛ بلکه متقاضیان برای اطلاع از نتیجه درخواست خود، فقط‌ می‌توانند به سامانه خدمات الکترونیک صندوق وارد شوند و وضعیت درخواست خود را بررسی کنند که در قسمت‌های قبلی به شما نحوه استفاده از این سامانه را توضیح دادیم.

آخرین اخبار در مورد وام ضروری این است که سامانه ثبت نام برای مرحله دوم از روز ۶ خرداد ماه فعال شده است. پس اگر فردی در مراحل قبلی ثبت نام نکرده و به وام نیاز دارد،‌ می‌تواند از این تاریخ به سایت مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کند. صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است که سامانه تا پایان سال، هر ماه فعال خواهد بود تا متقاضیان بتوانند به صورت مداوم درخواست وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ را ثبت کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید