از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است که به صحابه خود فرمودند:«هر یک از شما مومنان که خانه جدیدی می سازد، گوسفندی را در خانه قربانی کند و دعای زیر را بر گوسفند پیش از قربانی بخواند و گوشت قربانی آن را بین فقرا و بینوایان تقسیم کند تا خانه برایش خوش یمن باشد.»

چند دعا برای پا گذاشتن به خانه جدید

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا خواندن دعای اسباب کشی و ذکر دعای تعویض منزل یکی از امور معنوی است که افراد زیادی به آن اعتقاد قلبی دارند و برای اینکه خانه جدید مکان خوش‌یمنی برایشان باشد، این ذکرها را می‌خوانند.

 خرید و صاحب یک خانه جدید شدن بدون هیچ شکی برای همه افراد شیرین و دلچسب است. شادی حاصل از صاحب خانه شدن پس از کار و تلاش بسیاری یک شادی حقیقی و لذت بخش است. شما به دنبال اسباب و اثاثیه جدید برای خانه زیبا و نو خود هستید. اما در کنار همه چیزهایی که برای خانه جدید خود تهیه می کنید داشتن یک دعا برای خوش یمن بودن خانه جدید نیز الزام حتمی است. این دعا به شما کمک خواهد کرد تا خانه ای پر برکت و شاد داشته باشید.

دعایی مجرب برای خانه خوش یمن

اگر صاحب یک خانه جدید هستید دعای زیر در صورت رعایت آداب آن به شما کمک خواهد کرد تا خانه ای خوش یمن داشته باشید. از ائمه اطهار نقل است که:

چند دعا در باب خوش یمنی خانه جدید

هر فرد با ایمانی که آیات زیر را در کاسه ای نوشته و سپس کاسه را از آب پر کند و آب آن کاسه را روز جمعه قبل از طلوع خورشید در باغچه خانه خود بریزد، خیر و برکت و شادی در آن منزل دائمی خواهد شد و درهای رزق و روزی نیز بر اهل منزل گشوده می شود.

همچنین افرادی که مزرعه و باغی را به تازگی خریداری کرده اند، اگر آب کاسه حاوی دعا را در باغ یا مزرعه خود بپاشند؛ باغی پر محصول و مزرعه ای پر برکت خواهند داشت. همچنین اگر این کار را سه هفته جمعه ها انجام دهد (آب کاسه حاوی دعا را در باغ بپاشد) باغ و مزرعه او از کلیه آفت ها در امان می ماند و برکت و محصول او نیز بسیار خواهد شد.

إِذْ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ یَا عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ هَلْ یَسْتَطِیعُ رَبُّکَ أَن یُنَزِّلَ

عَلَیْنَا مَآئِدَهً مِّنَ السَّمَاءِ قَالَ اتَّقُواْ اللّهَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ

قَالُواْ نُرِیدُ أَن نَّأْکُلَ مِنْهَا وَتَطْمَئِنَّ قُلُوبُنَا وَنَعْلَمَ

أَن قَدْ صَدَقْتَنَا وَنَکُونَ عَلَیْهَا مِنَ الشَّاهِدِینَ

قَالَ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنزِلْ عَلَیْنَا مَآئِدَهً مِّنَ السَّمَاءِ تَکُونُ

لَنَا عِیدًا لِّأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآیَهً مِّنکَ وَارْزُقْنَا وَأَنتَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ

چند دعا در باب خوش یمنی خانه جدید

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است که به صحابه خود فرمودند:«هر یک از شما مومنان که خانه جدیدی می سازد، گوسفندی را در خانه قربانی کند و دعای زیر را بر گوسفند پیش از قربانی بخواند و گوشت قربانی آن را بین فقرا و بینوایان تقسیم کند تا خانه برایش خوش یمن باشد.»

اللَّهُمَّ ادحَر عَنّی مَرَدَهَ الجِنِّ وَ الإِنسِ وَ الشَّیاطینِ، و بارِک لَنا فی بُیوتِنا

خدایا سرکشان جن و انس و شیاطین را از خانه من بران و خانه‌هایمان را برایمان مبارک گردان)؛ پیامبر در ادامه فرمودند هر یک از شما اگر چنین کند، آنچه خواسته است، را خداوند به او عطا می‌کند.

همچنین پیامبر جهت دفع چشم زخم و بدیمنی خانه جدید توصیه می کنند که سوره های ناس و فلق را حتما در زمان ورود به خانه جدید تلاوت کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید