آیت‌الله جوادی آملی گفت: باید از سرمایه های کشور محافظت شود، جوانان و عزیزانی که به کشورهای دیگر می روند، به کشور برگردند و در سازندگی کشور مشارکت کنند.

آیت‌الله جوادی آملی: زندگی ناآرام در شأن مردم ایران نیست

به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، آیت‌الله جوادی آملی گفت: باید از سرمایه های کشور محافظت شود، جوانان و عزیزانی که به کشورهای دیگر می روند، به کشور برگردند و در سازندگی کشور مشارکت کنند.

آیت الله جوادی آملی در دیدار عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و هیئت همراه بیان کرد: ما مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ زاده هستیم، ما نه یعنی حوزوی ها و دانشگاهی ها، بلکه تمام مردم ایران، آقا و آقازاده هستند چون شناسنامه دارند، تاریخ دارند، جغرافیا دارند، و کشوری که دارای تاریخ و جغرافیا باشد، بزرگ است، شما در هر کجای ایران قدم بگذارید، اثری از آثار باستان این کشور می بینید بر خلاف کشوری مانند آمریکا که دارای جغرافیا و آثار باستانی کهن نیست، مردم ایران هزاران سال با شرف زندگی کرده اند، لذا شأن این مردم بزرگ، زندگی ناآرام نیست!

وی گفت: ما باید از جنگل ها، درخت ها، منابع طبیعی و حتی حیوانات در جنگل نیز محافظت کنیم، درخت ها را از بین نبریم، حیوانات جنگل را نکشیم و به اینها آسیب نرسانیم، چرا که اینها همه سرمایه های کشور ما هستند و باید این سرمایه ها را حفظ کنیم.

چرا رهبر انقلاب به یکی از بستگانشان اجازه ندادند سوار هواپیمای نظامی شود؟ /درخواست یک شخصیت سیاسی از رهبری و پاسخ ایشان با صدای بلند

جوادی آملی بیان کرد: ما نه تنها باید درخت داری، که باید درختکاری کنیم، پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در اهمیت درختکاری می فرماید «إن قامَتِ السَّاعةُ و فی یَدِ أحَدِکُم فَسِیلَةٌ ، فإنِ استَطاعَ أن لا یَقومَ حتّی یَغرِسَها فَلْیَغرِسْها» یعنی اگر شاخه درختی در دست شما بود و یک ساعت دیگر قیامت می آید، پس این نهال خود را بکارید! این اهمیت کاشت درخت را در اسلام می رساند، نمی فرماید که اگر یک ساعت دیگر خواستید بمیرید، بلکه اگر حتی یک ساعت دیگر قیامت هم خواست بر پا شود، شما نسبت به کاشت نهالی که در دست دارید، اقدام نمایید.

وی اظهار کرد: باید از سرمایه های کشور محافظت شود، جوانان و عزیزانی که به کشورهای دیگر می روند، به کشور برگردند و در سازندگی کشور مشارکت کنند، و همه قدر خودشان را بدانند، نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند، تا انشاء الله این نظام الهی را به صاحب اصلی اش برسانند.

در ابتدای این دیدار، عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، گزارشی از فعالیت های سازمان منابع طبیعی خدمت معظم له ارائه داد.

کد خبرنگار: ۲۸
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید