آلمان مدعی شد: روسیه یک «جنگ اطلاعاتی» را با هدف ایجاد تفرقه در آلمان انجام می‌دهد.

پاسخ برلین به ادعای روسیه درباره فایل افشاشده

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان ادعا کرد: «این اتفاق بسیار فراتر از شنود و انتشار یک مکالمه است، این بخشی از جنگ اطلاعاتی است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در حال انجام آن است.»

وی افزود: «این یک حمله ترکیبی و دروغ‌پراکنی است. این ایجاد تفرقه است. این برای تضعیف وحدت ما است.»

رسانه‌های روسی روز جمعه مکالمه ضبط شده ۳۸ دقیقه‌ای را منتشر کردند که در آن افسران آلمانی درباره ارائه تسلیحات به اوکراین و حمله احتمالی کی‌یف به پل کریمه صحبت می‌کردند. افشای این فایل صوتی باعث شد مقام‌های روسی توضیحاتی از آلمان در این باره بخواهند.

بر اساس این گزارش، آلمان روز گذشته این موضوع را اقدام آشکار «استراق سمع» خواند و گفت که درباره آن تحقیق می‌کند.

این درحالی است که کرملین بارها اتهامات مربوط به انتشار اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده در مواجهه با اتهامات سایر کشورها را رد کرده است.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه خبری «راشاتودی» اولین کسی بود که متن مذاکرات چهار نماینده بوندس‌وار را درباره حمله احتمالی به پل کریمه با موشک‌های کروز «تاروس» در روز جمعه منتشر کرد.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: درست در روزی که اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت ناتو در مناقشه اوکراین شرکت نمی‌کند و نخواهد کرد، فایل صوتی بسیار جالبی توسط دوستان یونیفرم‌پوش (نظامی) به من منتقل شد.

این خبرنگار روسی با بیان اینکه قصد انتشار این فایل صوتی را دارد،‌ گفت:‌ در این گفت‌وشنود، افسران بلندپایه ارتش آلمان در مورد چگونگی بمباران پل کریمه صحبت می‌کنند.

به گفته وی، در این فایل صوتی، افسران ارتش آلمان از ارتش آمریکا و انگلیس نام می‌برند و ضمناً بحث می‌کنند که اینها برای مدت طولانی به طور مستقیم در درگیری دخالت داشته‌اند.

این در حالی است که شولتس پیش از این در پیامی تصویری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفته بود: ما نمی‌خواهیم جنگ روسیه علیه اوکراین به جنگی میان روسیه و ناتو تبدیل شود و همه متحدان در این مورد اتفاق نظر دارند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این موضوع گفته بود: انتشار فایل گفت‌وگو بین افسران آلمانی شگفت‌انگیز است، اما فدراسیون روسیه به طور قطع از فعالیت‌های نظامی ناتو در اوکراین اطلاع دارد.

در همین حال، سخنگوی وزارت دفاع آلمان روز گذشته اعلام کرد که نمی‌تواند صحت این مکالمه ضبط شده را تایید کند اما اداره فدرال «سرویس ضد جاسوسی نظامی» آلمان در حال بررسی این موضوع است و تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق روسیه که اکنون معاون رئیس شورای امنیت روسیه است، امروز یکشنبه گفت که این مکالمه ضبط شده نشان می‌دهد که برلین برای جنگ با مسکو آماده می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید