رهبر کاتولیک‌های جهان با تاکید بر پیامدهای این درگیری برای کودکان، خواستار آزادی همه اسرا از زمان حمله حماس شد.

درخواست پاپ برای صلح  در غزه

به گزارش سلام نو از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس در آیین دعای «آنجلوس» با اشاره به رنج مردم فلسطین، اظهار داشت: هر روز این درد را به دلیل خصومت‌های جاری، هزاران کشته، مجروح و آواره [در غزه] در قلبم احساس می‌کنم.

رهبر کاتولیک‌های جهان با تاکید بر پیامدهای این درگیری برای کودکان، خواستار آزادی همه اسرا از زمان حمله حماس به رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) شد.

وی با طرح این سوال که «آیا واقعا فکر می‌کنید که از این طریق می‌توانید دنیای بهتری بسازید و به صلح خواهید رسید؟»، گفت: کافی است! [جنگ غزه را] متوقف کنید!

رهبر کاتولیک‌های جهان پیشتر با بیان اینکه «مردم از جنگ خسته شده‌اند»، خواستار احترام به غیرنظامیان در مناطق درگیری و پایان دادن به جنگ‌ها شده بود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید