گستره فعالیت این سامانه روز دوشنبه در خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، یزد و خراسان جنوبی اعلام شده است.

هشدار نارنجی برف و باران در کشور

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سامانه بارشی اول با بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما، کولاک برف و مه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان و ارتفاعات در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و شمال شرق خوزستان همراه می‌شود و روز سه‌شنبه جنوب خراسان رضوی و ارتفاعات خراسان جنوبی را در بر می‌گیرد.

سامانه بارشی دوم نیز در این همین مدت موجب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت خواهد شد.
گستره فعالیت این سامانه روز دوشنبه در خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق هرمزگان و روز سه‌شنبه نیمه شرقی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، یزد و خراسان جنوبی اعلام شده است.

اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخزدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، احتمال قطعی برق به ویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی ازمخاطرات اعلام شده برای این سامانه بارشی است.
پرهیز از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر ضروری است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید