آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران و از روحانیون ارشد سیاسی ایران ساعتی پیش در منزل به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله امامی کاشانی درگذشت + زندگینامه کوتاه

آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران و از روحانیون ارشد سیاسی ایران ساعتی پیش در منزل به علت  ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. وی متولد ۱۰ مهر ۱۳۱۰ بود و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری را نیز بر عهده داشت.

نماز عید قربان سال ۱۳۹۵ نیز در تهران به امامت وی برگزار شد. وی از نزدیکان و معتمدان اکبر هاشمی رفسنجانی بود که در سال ۱۳۹۴ در لیست خبرگان مردم قرار داده شد و نفر دوم از تهران بعد از هاشمی رفسنجانی به مجلس خبرگان راه یافت.

امامی کاشانی در دوران تحصیلات حوزوی در سن ۲۳ سالگی در کلاس درس خارج سید حسین طباطبایی بروجردی، سید محمد محقق داماد و روح‌الله خمینی شرکت داشت. او فلسفه را نیز نزد سید محمد حسین طباطبائی و سید ابوالحسن رفیعی قزوینی فرا گرفت.

او از اعضای تشکیل‌دهنده جامعه روحانیت مبارز بود. پس از پیروزی انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در شهربانی، عضویت شورای نگهبان و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزیده شد. همچنین با تشکیل شورای عالی تبلیغات درصدد هماهنگی بیشتر در تبلیغات فرهنگی و دینی گام برداشت. پس از آن به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری به فعالیت پرداخت.با حکم امام خمینی در ۲ اردیبهشت ۱۳۶۸ عضو هیئت بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گردید.

آیت‌الله امامی کاشانی درگذشت + زندگینامه کوتاه

روابط امام کاشانی و هاشمی چنان نزدیک بود که حال آیت‌الله امامی کاشانی در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام (ره) نا مساعد شد و به گفته رسانه‌ها از شدت غصه از حال رفت.

به نوشته سایت شورای نگهبان آقای امامی کاشانی همراه با آقای خزعلی در مرداد ۱۳۷۸ از عضویت در شورای نگهبان استعفا دادند و به جای ایشان آقایان طاهری خرم آبادی و استادی به شورای نگهبان پیوستند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید