میزان کل جوجه ریزی لرستان در سال گذشته حدود ۳۵ میلیون قطعه بود که در سال جاری تا نهم اسفندماه این میزان به حدود ۴۲ میلیون قطعه رسیده که در این حوزه حدود ۲۰ درصد افزایش جوجه ریزی داشته‌ایم.

تولید ۹۰ هزار تُن گوشت مرغ در این استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال طی یک اقدام بی‌سابقه در طول تاریخ جهاد کشاورزی ۹۰ هزار تن گوشت مرغ برای اولین بار در استان تولید شد.

به گزارش سلام نوسید عماد شاهرخی امروز، دهم اسفندماه در جلسه وبیناری قرارگاه امنیت قضایی کشور، اظهار کرد: با احیا شدن ۱۵ واحد مرغداری لرستان در سال جاری با احتساب واحدهای قبلی، تولید گوشت مرغ استان از مرز ۹۰ هزار تن عبور می‌کند که در تاریخ فعالیت سازمان جهاد کشاورزی استان بی‌سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از تعداد ۶۳۸ واحد مرغداری ثبت شده در سامانه سماصط (سامانه مجوز جوجه ریزی) ۵۶۱ واحد جوجه ریزی کردند که در سال جاری این میزان به ۵۷۶ واحد رسید؛ به عبارت دیگر تعداد واحدهای مرغداری که امسال نسبت به سال گذشته جوجه ریزی داشته‌اند ۲۶ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: میزان کل جوجه ریزی لرستان در سال گذشته حدود ۳۵ میلیون قطعه بود که در سال جاری تا نهم اسفندماه این میزان به حدود ۴۲ میلیون قطعه رسیده که در این حوزه حدود ۲۰ درصد افزایش جوجه ریزی داشته‌ایم.

شاهرخی ادامه داد: در بعد تعداد دفعات جوجه ریزی توسط واحدهای مرغداری در سال گذشته در ۱,۵۵۰ واحد با میانگین ۲,۷ در هر واحد جوجه ریزی صورت گرفت که این میزان تا نهم اسفند به ۱,۸۵۰ واحد با میانگین ۳,۲ در هر واحد رسیده است که یک جهش اساسی در اقتصادی شدن واحدهای مرغداری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید