تغییرات اقلیمی در حال پیشرفت است و واضح است که با افزودن بر بهم ریختگی تعادل های اکولوژیکی، محیط زیست ما را تحت تأثیر قرار می دهد. این نه تنها به نفع پرندگان مهاجر است، بلکه به نفع خود ما نیز هست که از تمامی گونه های سیاره زمین در برابر تاثیر تغییرات آب و هوایی محافظت کنیم.

عکس مرگ تلخ ۵۲ پرنده مهاجر + علت حادثه

 شهروندان در کرمان خبر از مرگ ۵۲ پرنده در یک شبانه روز دادند که به شکل عجیبی به دکل مخابراتی پناه برده اند. شهروندان تاکید دارند افرادی از سازمان محیط زیست نیز به منطقه آمدند اما بیان داشتند که کاری نمی توانند برای نجات پرندگان از خطر انجام دهند.

به گزارش سلام نورکنا در خبری نوشت: شهروندان در کرمان تاکید دارند که تعداد مرگ پرندگان مهاجری که به یک دکل مخابراتی پناه برده اند هر روز بیشتر می شود. به نظر می رسد تغییرات اقلیمی پرندگان مهاجری را آواره و سردرگم کرده است و این آوارگی برای یافتن زیستگاه جدید آنها را در شرایط خطرناک نیز قرار می دهد.

در فیلم مشاهده می کنید که دسته بزرگی از پرندگان مهاجر در مسیر کوچ ، ایستگاهی خطرناک را در کرمان و شهر رفسنجان انتخاب کرده که به دلیل خطرناک بودن محل توقف ، این پرندگان دچار حادثه شده و برخی از آنها جان می سپارند.

این سردرگمی پرندگان مهاجر و کمک به آنها به نظر وظیفه هیچ ارگانی جز کارشناسان و فعالان در سازمان محیط زیست کشور نیست.

مرگ ۵۲ پرنده مهاجر که به یک دکل مخابراتی پناه برده بودند/ محیط زیست: کاری نمی‌توانیم بکنیم!

یکی از اثرات مهم تغییرات آب و هوایی، از بین رفتن زیستگاه ها است. زیستگاه های پرندگان مهاجر به دلیل افزایش دما، سیل یا بیابان زایی در خطر تغییر و ناپدید شدن هستند. مناطق تالاب ساحلی که پرندگان مهاجر برای لانه سازی و علوفه جویی از آنها استفاده می کنند نمونه ای از آن است.

روش‌هایی که پرندگان مهاجر به این تغییرات محیطی واکنش نشان می‌دهند در بین گونه‌ها متفاوت است. به طور کلی، پرندگان مهاجر مسافت کوتاه و متوسط می‌توانند راحت‌تر با تغییرات آب و هوایی سازگار شوند، در حالی که مهاجران مسافت طولانی در مضیقه هستند.

ریتم مهاجرت آن‌ها معمولاً ثابت‌تر است و با تطبیق مجدد با تغییر دما مشکل دارندو از تأثیرات تغییرات آب و هوایی رنج می برند. تغییرات آب و هوایی احتمالاً به طرق مختلف بر پرندگان مهاجر تأثیر می گذارد. افزایش فراوانی طوفان، کاهش سطح آب، گسترش بیشتر خشکسالی، افزایش سطح آب دریا و تغییر زیستگاه ناشی از تغییرات آب و هوایی، همگی می توانند تأثیر چشمگیری بر پرندگان مهاجر داشته باشند.

چه می توانیم بکنیم؟

تغییرات اقلیمی در حال پیشرفت است و واضح است که با افزودن بر بهم ریختگی تعادل های اکولوژیکی، محیط زیست ما را تحت تأثیر قرار می دهد. این نه تنها به نفع پرندگان مهاجر است، بلکه به نفع خود ما نیز هست که از تمامی گونه های سیاره زمین در برابر تاثیر تغییرات آب و هوایی محافظت کنیم.

اگرچه نمی توان این روند را به طور کامل متوقف کرد، اما ما این امکان را داریم که دخالت کنیم. همه می توانند هر روز به مبارزه با تغییرات آب و هوایی بپیوندند. انرژی مصرفی خود را کاهش دهند. چراغ های اضافه را خاموش کنند. از خودروهایی با سوخت فسیلی در صورت امکان استفاده نکنند.

در این میان مهم است که دقت کنیم وزارت کشور یا سازمان محیط زیست چقدر پیگیر مواجهه درست با تغییرات اقلیمی است و چه کارهایی را نه در فضای سخن و حرف که در فضای عمل انجام داده و در دست انجام دارد .

در ادامه باز تاکید می شود که جدا از عملکرد و کارنامه دولتمردان باید عادت صرفه جویی در انرژی را اگر شروع نکرده اید از امروز شروع کنید!

۴۷۲۳۶

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید