در دل کوهستان‌های سرسبز شمال، گنجینه‌ای نهفته به نام رستم آباد منتظر کشف شدن است.

رستم آباد؛ نگین گیلان / سفری به سرزمین طبیعت و تاریخ

به گزارش سلام نو آنگونه که کجارو نوشته است این شهر، با جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز و آثار تاریخی متعدد، مقصدی ایده‌آل برای سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی است.

جنگل نقله بر، بهشتی زمینی

قدم به جنگل نقله بر بگذارید و غرق در سکوت و آرامش آن شوید. درختان انجیلی و ممرز سر به فلک کشیده، سایه‌سار خنک و دل‌انگیزی را برایتان فراهم می‌کنند. در این جنگل بکر، می‌توانید به تماشای شالیزارهای برنج و رودخانه خروشان سپیدرود بنشینید و از زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت لذت ببرید. جنگل نقله بر، با تنوع گیاهی و جانوری غنی، مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌دوستان و عکاسان است.

قله درفک، بام گیلان

اگر به دنبال چالشی هیجان‌انگیز هستید، صعود به قله درفک را تجربه کنید. این قله مرتفع، که به بام گیلان شهرت دارد، چشم‌اندازهای دلفریب و پانورامایی از منطقه را به شما هدیه می‌دهد. غار یخی، دشت‌های سرسبز و ییلاق‌های خنک در دامنه قله درفک، منتظر گام‌های شما هستند.

دارستان

در دل کوهستان‌های سرسبز گیلان، روستای ییلاقی دارستان با زیبایی‌های بی‌نظیر خود، گویی نگینی سبز بر انگشت رستم آباد می‌درخشد. این روستای تاریخی با قدمتی دیرینه، شما را به سفری در زمان و تجربه زندگی در طبیعتی بکر و دل‌انگیز دعوت می‌کند.

در گذر زمان با دارستان

نام دارستان در گذشته، به دلیل وجود درختان بلند و انبوه، "سیاه دارستان" بوده است. گویی سایه این درختان، خورشید را از تابیدن به داخل روستا منع می‌کرده است. قدمت این روستای تاریخی به دوران‌های دور بازمی‌گردد و مقبره‌های نیمه‌ویران حاشیه جاده منتهی به روستا، گواه این قدمت هستند.

دارستان، سرزمینی سرشار از زیبایی

مردم دارستان با کشاورزی و دامپروری امرار معاش می‌کنند و امروزه با رونق صنعت گردشگری، ساخت ویلاها و اقامتگاه‌ها، اقتصاد این منطقه رو به رشد است. دارستان با امکاناتی مانند برق، لوله‌کشی آب چشمه، آنتن‌دهی تلفن همراه و جاده نیمه‌آسفالته، پذیرای گردشگران از سراسر ایران است.

جذابیت‌های دارستان برای هر سلیقه‌ای

در روستای دارستان، علاوه بر طبیعت بکر و چشم‌اندازهای دلفریب، جاذبه‌های دیگری نیز منتظر شما هستند. رنگ متمایز بنفش خاک بخشی از اراضی روستا، درختان گردو، دو محل زیارتی به نام‌های بقعه آقا سید محمد و قبر شیخ مفید، چشمه‌های با آب زلال و سرد و چشم‌اندازهای قله درفک، تنها بخشی از این جذابیت‌ها هستند.

رستم آباد؛ نگین گیلان / سفری به سرزمین طبیعت و تاریخ

فیلده، روستایی با رازهای نهفته در تاریخ

در فاصله کوتاهی از دارستان، روستای فیلده با محوطه‌های باستانی خود، شما را به سفری در تاریخ می‌برد. آثار مربوط به عصر آهن در این محوطه‌ها کشف شده و برخی از آن‌ها در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند.

روستایی با قدمتی دیرینه و سرنوشتی غم‌انگیز

روستای فیلده با آب و هوایی کوهستانی و مطبوع، از جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده رستم آباد است. قدمت این روستا به هزاران سال قبل بازمی‌گردد، اما زلزله سال ۱۳۶۹، بسیاری از ساکنان آن را مجبور به ترک دیارشان کرد. امروزه، جمعیت اندکی به صورت فصلی در این روستا زندگی می‌کنند.

بقایای باشکوه از گذشته

بقعه امامزاده تاریخی و قرآن مشهور خطی آن که در حال حاضر در موزه استان قدس رضوی نگهداری می‌شود، و درختان تناور چنار و ون با قدمت 500 تا 1000 سال، از جمله جاذبه‌های دیدنی روستای فیلده هستند.

نکاتی برای سفر به رستم آباد:

  • بهترین زمان سفر به رستم آباد، فصل بهار و تابستان است.
  • برای اقامت در رستم آباد، می‌توانید از هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و یا ویلاهای اجاره‌ای استفاده کنید.
  • برای دسترسی به رستم آباد، می‌توانید از اتوبوس، قطار و یا خودرو شخصی استفاده کنید.
  • قبل از سفر، از وضعیت آب و هوا اطلاع پیدا کنید.
  • به فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی احترام بگذارید.
  • از طبیعت محافظت کنید و از ریختن زباله در محیط زیست خودداری کنید.
کد خبرنگار: ۲۶
۷دیدگاه شما

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 2
    درود بر شما ...روستای دارستان و فیلده ...روستاهای مستقلی هستند از لحاظ اداری زیر مجموعه بخشداری مرکزی رودبار هستند فقط در حوزه جنگلبانی و منابع طبیعی رستم آباد جنوبی هستند .شهر رستم آباد بخشداری ندارد .اطلاعات تان ناقص می باشد. با سپاس
  • خدایی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    کاش آدرس محلهای ذکر شده را می نوشتید
  • حسین زره پوش IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    2 0
    احسن بر شما ، رودبار جاهای دیدنی بسیار زیبائی دارد مانند روستای نصفی و آثار باستانی کهن و زیبای مارلیک با قدمت بیش از ۳۰۰۰ سال و محل زندگی و حکمرانی و نشر تمدن به اقصی نقاط جهان و منظره زیبای گوهر رود و آلش دشت میباشد
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    رستم آباد نگین گیلان وایران با قدمت تاریخ کهن متاسفانه کمتر ارائه شده شهر نیاز به هتل گردشگری وارائه تور جنگل کوه درفک رودخانه توتکابن جهت ماهیگیری کوه برای سنگ نوردی وموتور سواری پاراگلایدر از سالانسر قایقرانی در سفید رود وسد و مجموعه ای از گردشگری همه جانبه
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام اطلاعات در باره دارستان درسته اما فکر کنم مربوط به گذشته است زیرا هم اکنون دچار کم آبی است وبیشتر این مناطق قلمرو رستم آباد نیست بعلاوه مناطق دیدنی دیگر همچون ییلاقات دوگاهه و لاکه و آبشار کلشتر و روستای دیدنی خرم‌بو تکلیم واقعا چشم نواز هستند
  • فرزین US ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    خیلی محل های گردشگری اصلا عنوان‌نشده در صورتی که محل فیلده یا دارستان از رودبار نه رستم آباد
  • ممد IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    رستم آباد مکان های زیبای زیادی داره مثل سلانسر دریوش اسطخرگاه شهران حلیمه جان که باید حتما ببینید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید