«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز پنجشنبه با ابراز نگرانی از شرایط بسیار اسف بار شمال نوار غزه در اثر جلوگیری از ورود مواد غذایی و کمک های حیاتی به این منطقه، اعلام کرد که ۷ کودک فلسطینی در اثر گرسنگی به شهادت رسیدند.

شهادت ۷ کودک فلسطینی در اثر گرسنگی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفت و گو با شبکه «الجزیره» با اشاره به شهادت ۷ کودک فلسطینی در بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه، تاکید کرد که ممانعت از ورود کمک ها یک فرایند برنامه ریزی شده از سوی تل‌آویو برای ادامه سیاست نسل کشی است.

اشرف القدره با اشاره به مخالفت صهیونیست ها با درخواست سازمان های بین المللی برای ورود کمک ها، اعلام کرد که مراکز بهداشتی شمال نوار غزه پس از توقف فعالیت بیمارستان کمال عدوان به طور کامل از خدمت رسانی عاجز شده اند و اکنون تعدادی کودک بستری در بخش مراقبت های ویژه، در خطر مرگ در اثر گرسنگی هستند.

وی با این هشدار که رژیم اشغالگر جنگی جدید به راه انداخته و آن جنگ گرسنگی دادن به ملت فلسطین است، از نهادهای بین المللی خواست که برای جلوگیری از این فاجعه انسانی در شمال نوار غزه اقدام فوری کنند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (انروا) نیز دیشب چهارشنبه در بیانیه ای از تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه خبر داد.

«مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حق غذا نیز بتازگی در گفت وگو با روزنامه «گاردین» با تاکید بر اینکه ممانعت از دسترسی به غذا جنایت جنگی است، اعلام کرد که اسرائیل به شکل عمدی فلسطینی‌ها را گرسنگی می‌دهد.

مایکل فخری افزود: اسرائیل باید به دلیل اقدام عمدی خود در گرسنه نگه داشتن فلسطینی ها به [اتهام] جنایت جنگی و نسل کشی پاسخگو باشد.

در حالی که نزدیک به ۵ ماه از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه می گذرد و تلاش میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد، تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند و رژیم اشغالگر با محاصره مردم غزه و جلوگیری از ورود کمک های غذایی و حیاتی در حال خلق یک تراژدی دیگر است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید