در این مطلب دستور تهیه یک شیرینی خوشمزه کشمشی را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

طرز تهیه شیرینی کشمشی برای عید

به گزارش سلام نو، شیرینی کشمشی یکی از شیرینی های بسیار محبوب ما ایرانی ها می باشد که می توانید در عید نوروز، دورهمی یا شب یلدا به راحتی در خانه تهیه کنید به شرطی که تمام نکات آن رعایت کنید و یک شیرینی خوشمزه و نرم به روش قنادی ها داشته باشید، این شیرینی خوشمزه و جذاب از چند قلم مواد ساده و در دسترس تهیه می شود و شما برای پخت آن نیازی به قالب خاصی ندارید.

مواد لازم

کره ۱۸۸ گرم
پودر قند ۱۸۰ گرم معادل ۱ پیمانه + ۳ ق غذا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
آرد ۲۵۰ گرم معادل ۲ پیمانه
کشمش ۱۲۰ گرم معادل ۲/۳ پیمانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید به دمای محیط برسد. فر برقی یا توستر را با دمای ۱۶۰ درجه روشن کنید و روی حالت کانوکشن یا همون فر قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه کره نرم شده در دمای محیط را با پودر قند به مدت ۷ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و حجیم و روشن شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا همه کره به خوبی هم بخورد و بعد تخم مرغ ها را باید یکی یکی اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید و با تخم مرغ دوم وانیل را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه شیرینی

حالا باید همه آرد را طی دو تا سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را خوب هم بزنید و در انتها کشمش را اضافه کنید و هم بزنید. مواد را داخل قیف ساده بدون نیاز به ماسوره بریزید و اگر ندارید می توانید از دو قاشق استفاده کنید و از مایه شیرینی داخل سینی مخصوص که از قبل کاغذ روغنی قرار دهید به فاصله ۳ سانت بریزید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی کشمشی در توستر

حالا باید سینی را در توستر قرار دهید و با همان دما پیش گرمایش یعنی ۱۶۰ درجه برای ۱۵ دقیقه بگذارید که دور شیرینی کمی طلایی شود و سپس از توستر خارج کنید و بگذارید تا کاملا سرد شود و بعد از روی سینی جدا کنید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید