امتحان نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

زمان برگزاری امتحان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در سال ۱۴۰۳

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از برگزاری آزمون امتحان نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای ایجاد سهم سوابق تحصیلی برای آزمون سراسری خبرداد.
به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما؛ محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت:آزمون امتحان نهایی از ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود که پایه دوازدهم در یک روز و پایه‌های دهم و یازدهم هم به صورت مشترک در دو ساعت متفاوت در یک روز این آزمون برگزار می‌شود.
زارعی افزود:در پایه‌های دهم و یازدهم برای اولین بار امتحان نهایی برگزار می‌شود.
وی گفت:برنامه ریزی برای دانش آموزان هنرستانی نیز که در دروس عمومی باید ایجاد سابقه کنند نیز انجام شده است که در کنار دروس عمومی شاخه نظری می‌توانند دروس عمومی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازهم را امتحان بدهند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت:نتایج آزمون دروس عمومی نیز بعد از پایان آزمون نمره کل، تراز نیز به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه و اعلام می‌شود.زارعی گفت پیشنهادی درباره سهم سوابق تحصیلی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازهم ارائه شد، امسال این سهم ۵۰ درصد در پایه دوازهم در نظر گرفته شده است.
وی گفت:برای سال ۱۴۰۴ که دو پایه یازدهم و دوازدهم سهم ۶۰ درصد را تولید می‌کنند، پیشنهاد شد که ۴۰ درصد پایه دوازهم و ۲۰ درصد نیز پایه یازدهم در نظر گرفته شود که باید مصوبه شواری سنجش و پذیرش قرار بگیرد ولی در سال ۱۴۰۵ که این سهم ۶۰ درصد است، پیشنهاد شد ۳۰ درصد برای پایه دوازهم و ۲۰ درصد پایه یازدهم و ۱۰ درصد پایه دهم در نظر گرفته شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت:برای ترمیم نمره، طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش فقط یک بار فرصت داده شده است. به گفته وی، همه دانش آموزان امسال می‌توانند برای ترمیم نمره درخواست بدهند.
زارعی گفت:در امتحان ایجاد سابقه در دی ماه که دانش آموزان که جا مانده اند یا جبرانی شرکت کرده اند، افرادی که نمره آنها قطعی شد به آنها اعلام شده است و کار ثبت‏نامشان انجام شده است، کسایی که کارشان مانده اند و اعتراض به نمره خود داشته اند پیگیری کار اعتراضشان انجام می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید