وزیر آموزش و پرورش گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی حداقل ۱۰۰ هزار مسکن برای فرهنگیانی که قبلا از این امکانات استفاده نکرده‌اند، ساخته می شود.

خبر خوش صحرایی برای معلمان / حقوق این گروه از معلمان افزایش می‌یابد

به گزارش سلام نو به نقل ازایرنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: در این چند سال دو سه اتفاق افتاده که جبران آن زمان می خواهد یکی اینکه بسیاری از مدارس شبانه‌روزی ما در سال های گذشته تعطیل شده است در منطقه محروم بشاگرد طرحی را با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را برای تغذیه دانش آموزان در نظر گرفته ایم همچنین احیای مدارس شبانه‌روزی را در این دولت پیگیری می‌کنیم من خودم تجربه تحصیل دانش‌آموزی در مدرسه شبانه‌روزی را دارم؛ تخصیص سرانه مدارس شبانه‌روزی هم نسبت به سایر مدارس از جمله استعدادهای درخشان در اولویت خواهد بود.

۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان بدون مسکن ساخته می شود

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی سازوکار جدیدی برای تأمین مسکن فرهنگیان پیدا کرده ایم؛ تأمین مسکن فرهنگیان به ویژه برای معلمان جوان ما بسیار مهم است از آنجایی که ریشه تأمین مسکن در تأمین زمین است، خوشبختانه با امکانی که در قانون جدید مسکن فراهم شده، بخشی از اراضی در اختیار وزارت آموزش و پرورش تغییر کاربری داده می شوند که برای ساخت مسکن فرهنگیان از آن ها استفاده می کنیم برنامه ما این است که حداقل ۱۰۰ هزار مسکن برای فرهنگیانی که قبلا از این امکانات استفاده نکرده‌اند، ساخته شود.

وی تأکید کرد: این فرآیند از لحاظ قانونی شروع شده در هفته معلم رسما اراضی به سازندگان واگذار می شود و از آن زمان ساخت مسکن شروع می شود.

حقوق معلمان حق التدریسی افزایش می یابد

صحرایی در خصوص معلمان حق التدریسی گفت: با همکاری با سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی یک سازوکار طراحی کرده ایم که هم حق التدریس ها افزایش یابد به گونه ای که برای معلمان عزیز ما جذاب باشد و هم اینکه ماهانه پرداخت شود؛ اینکه الان شرمنده معلمان هستیم که از آغاز سال تحصیلی حق التدریس ها پرداخت نشده، به این علت است که باید پیشتر این موضوع را در بودجه خود می گنجاندیم؛ سازمان اداری و استخدامی نیز با این مسأله موافق بوده و آن را برای رئیس جمهور گردش کار کرده است و هم سازمان برنامه و بودجه.

سرانه دانش آموزان کدام مدارس در اولویت است؟

وی درباره تأمین سرانه های دانش آموزی گفت: عقب ماندگی از این نظر به جهت تأمین منابع داریم؛ نقطه تأکید ما مدارس شبانه روزی است که باید به این مدارس توجه ویژه شود؛ پرداختی را در این چند روز آغاز کرده ایم و تا پایان امسال مدارس شبانه روزی مشکل تأمین سرانه دانش آموزی نخواهند داشت. ولی موضوع فراتر از این حرفهاست و دستور رئیس جمهور، تمرکز بر مدارس دولتی است که به همین جهت سرانه ها را به مدارس شبانه روزی در وهله اول، مدارس عشایری و روستایی در وهله دوم و مدارس عادی دولتی مناطق محروم در وهله سوم گسیل خواهیم داد.

جزئیات اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان باید هزینه های خود را به شدت کاهش دهد تا سودآوری بیشتری برای فرهنگیان به دنبال داشته باشد گفت: تجمیع تمام شرکت ها با هدف کاهش هزینه ها در دستور کار صندوق قرار گرفته است؛ به کار گیری مدیران بومی در دستور کار صندوق است و تمام مدیران پروازی یا باید ساکن همان منطقه شوند یا تغییر کنند. این کار شروع شده است؛ به کارگیری خود فرهنگیان در هیأت های مدیره صندوق ذخیره آغاز شده است. همچنین این صندوق در بخش هایی که سودآوری بیشتری داشته باشد فعالیت خواهند کرد. متأسفانه پتروفرهنگ از شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان در گذر زمان زیان‌ده شده است علت آن این است که قیمت جهانی متانول بسیار کاهش یافته و شرکت‌هایی که صرفا متانول تولید کنند، زیان‌ده خواهند شد امروز پتروفرهنگ به این دلیل متانول تولید می‌کند که آسیبی به تأمین خوراک سایر پتروشیمی‌ها وارد نشود وگرنه برای فرهنگیان زیان‌آور است دستور کار این است که شرکت های پایین‌دستی را فعال کنند و این روند آغاز شده است.

معلمان به عضویت هیأت مدیره شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان درمی‌آیند/ سقوط مدیران پروازی صندوق فرهنگیان

وی بیان کرد: در قانون برنامه هفتم هم چند تکلیف برای صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله تعیین ماهیت آن که بورسی شدن آن است تأکید شده است؛ بحث ارزش مالکانه صندوق هم اجرا شد و ۱۰ درصد از سهام کل صندوق ذخیره فرهنگیان به بازنشستگان اختصاص یافت؛ آموزش و پرورش هم به صندوق کمک می کند. اگر صندوق ارتقا یابد، بیمه خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان منتقل می کنیم تا درآمدزایی کافی داشته باشد هیأت مدیره جدید صندوق به گونه‌ای انتخاب شده اند که دغدغه آنها حفظ و ارتقای معیشت فرهنگیان است.

دولت سیزدهم؛ بی‌نظیرترین دولت در توجه به مدارس دانش‌آموزان استثنایی

صحرایی تصریح کرد: در دولت سیزدهم بیشترین و بی نظیرترین استخدام را در آموزش و پرورش استثنایی نسبت به دوره‌های گذشته انجام دادیم سال گذشته ۲۷۰۰ نیرو برای آموزش و پرورش استثنایی انجام شد هزار نفر هم گفتاردرمانگر استخدام شده اند؛ به دنبال آن هستیم دانش آموزان استثنایی کشور از تحصیل بازنمانند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید