۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 55499412

قاره اروپا، گویی نگینی درخشان در میان قاره‌ها است که با طبیعت بی‌نظیر و دیدنی‌های شگفت‌انگیز خود، هر گردشگری را مسحور خود می‌کند.

شگفتی‌های طبیعی اروپا

به گزارش سلام نو آنگونه که الی گشت نوشته است از رشته‌کوه‌های سر به فلک کشیده و دشت‌های سرسبز تا سواحل کریستالی و مناظر قطبی، اروپا گنجینه‌ای از زیبایی‌های طبیعی است که در هیچ جای دیگر دنیا یافت نمی‌شود.

در این سفر، به برخی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی اروپا قدم می‌گذاریم و با چشم‌اندازهای بدیع و مسحورکننده روبرو می‌شویم:

ایتالیا: توسکانی، تابلویی نقاشی شده از طبیعت

تپه‌های سرسبز توسکانی با درختان سرو، تاکستان‌های وسیع و خانه‌های روستایی، مانند یک تابلوی نقاشی، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. منطقه Val d’Orcia با سیه‌نا، پیانزا و مونتالچینو، یکی از زیباترین بخش‌های این منطقه است که گویی از دل یک داستان بیرون آمده است.

کرواسی: پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس، بهشت روی زمین

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس با ۱۶ دریاچه پلکانی و کریستالی، بهشتی روی زمین است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. آبشارها، غارها، دریاچه‌ها و عبور آب از میان سنگ‌های آهکی، این منطقه را به یکی از عجایب طبیعی جهان تبدیل کرده است.

نروژ: سوالبارد، سرزمینی یخی و بکر

سوالبارد، مجمع الجزایری در شمالگان و دورافتاده‌ترین نقطه مسکونی در جهان است. این سرزمین یخی و بکر، بهشت یخ‌زده‌ای برای علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش است.

سوالبارد، یکی از دورافتاده‌ترین و شمالی‌ترین مناطق مسکونی روی زمین است. این مجمع‌الجزایر با یخچال‌های طبیعی، حیات وحش بی‌نظیر و خرس‌های قطبی، سرزمینی یخی و بکر است که هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

ایرلند: صخره‌های موهر، عظمت طبیعت در بلندترین نقطه

صخره‌های موهر در سواحل غربی ایرلند، با ارتفاع ۱۲۰ متر، عظمت طبیعت را به رخ می‌کشند. اقیانوس اطلس، بادهای خنک و منظره‌ای بی‌نظیر، این صخره‌ها را به یکی از جاذبه‌های طبیعی اروپا تبدیل کرده است.

ایتالیا: غار آبی کاپری، راز دریای مدیترانه

غار آبی کاپری با رنگ آبی عجیب و غریب خود، رازی در دل دریای مدیترانه است. نور خورشید که از حفره زیر آب عبور می‌کند، غار را روشن و منظره‌ای شگفت‌انگیز را به وجود می‌آورد.

سوئیس: رشته‌کوه‌های آلپ، بام اروپا

رشته‌کوه‌های آلپ، بام اروپا و یکی از بزرگ‌ترین رشته‌کوه‌های جهان است. کوه‌های مرتفع، قله‌های باشکوه و مناظر خیره‌کننده، آلپ را به مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌گردان تبدیل کرده است.

یونان: جزیره سانتورینی، نگینی در دریای اژه

جزیره سانتورینی با ساحل ماسه‌ای قرمز، صخره‌های ناهموار و آب‌های فیروزه‌ای، نگینی در دریای اژه است. تضاد رنگ‌ها و چشم‌اندازهای بدیع، این جزیره را به یکی از زیباترین شگفتی‌های طبیعی اروپا تبدیل کرده است.

شگفتی‌های طبیعی اروپا

ایتالیا: ساحل آمالفی، جاده‌ای به سوی بهشت

ساحل آمالفی با شهرها و روستاهای ساحلی، خط ساحلی ۵۰ کیلومتری و دریای مدیترانه، جاده‌ای به سوی بهشت است. گشت و گذار در این ساحل و قایق‌سواری در امتداد آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد.

آلمان: جنگل سیاه، راز سر به مهر طبیعت

جنگل سیاه، رازی سر به مهر در دل طبیعت آلمان است. این جنگل مه آلود با درختان انبوه، دریاچه‌های متعدد و مناظر خیره کننده، آرامشی بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد. خانه‌های روستایی با شکل و شمایل منحصر به فرد، این جنگل را به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی اروپا تبدیل کرده است.

اما اینها تنها گوشه‌ای از شگفتی‌های طبیعی اروپا هستند. این قاره زیبا، مملو از جاذبه‌های طبیعی است که هر کدام داستان و زیبایی خاص خود را دارند. از دشت‌های وسیع و سرسبز اسکاتلند تا فرودگاه‌های یخی ایسلند، از سواحل آفتابی اسپانیا تا رشته‌کوه‌های آلپ اتریش، اروپا مقصدی ایده‌آل برای عاشقان طبیعت است.

در سفر به اروپا، فرصتی برای کشف و تجربه این زیبایی‌های بی‌نظیر را از دست ندهید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید