به دلیل شدت بارش برف همراه با کولاک شدید در دو روز گذشته باعث چهار ریزش بهمن درمسیر ارتباطی جاده هراز شد.

وقوع ۴ مورد ریزش بهمن در جاده هراز
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رییس اداره حمل و نقل و راهداری بخش لاریجان شهرستان آمل گفت: در دو روز گذشته دست کم چهار ریزش بهمن درمسیر ارتباطی جاده هراز باعث بسته شدن مقطعی این جاده شد.

کوروش روشن گفت: در زمان وقوع این چند مورد بهمن خوشبختانه به خودروی عبوری برخورد نکرد و حادثه خاصی هم گزارش نشد.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش برف، همراه با کولاک شدید در روز یکشنبه بیشتر از روز شنبه و امروز دوشنبه بوده است، افزود: در روز یکشنبه به علت شدت بارش برف وکولاک درمحدوده‌های امامزاده هاشم به سمت تهران و نیز تا بعد از گزنک به منظور تامین سلامت و جان مسافران و خودروهای عبوری، جاده هراز برای چندین ساعت بسته شد.

رییس اداره حمل و نقل و راهداری بخش لاریجان با اشاره به اینکه درحال حاضر شدت بارش برف نیز کمتر از روز گذشته شده است، اضافه کرد: درحال حاضر کل مسیرحدود ۱۱۰ کیلومتری جاده هراز درحوزه استحفاظی شهرستان آمل زیربارش برف است.

روشن، با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر فعالیت گسترده سامانه بارشی و کاهش محسوس دما نسبت به خطر ریزش بهمن در نواحی کوهستانی استان هشدار داد و تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود نسبت به تردد در مسیرهای کوهستانی به علت وقوع ریزش بهمن احتیاط لازم را داشته باشند و حتما مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

وی اظهار کرد: طبق این هشدار احتمال لغزندگی و یخ زدگی معابر وجود دارد، لذا از همه دستگاه‌های اجرایی، امدادی و راهداری می‌خواهیم نسبت به برف روبی مسیرهای اصلی و کوهستانی توجه ویژه داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد حوادث ناگوار برای مردم نباشیم.

رییس اداره حمل ونقل و راهداری بخش لاریجان همچنین با اشاره دراین مدت ۳ اکیپ ازعوامل این اداره دراین مدت به صورت منظم درحال برف روبی ونمک پاشی روی سطح جاده هراز مشغول هستند، تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون خودروهای در راه مانده درمسیرجاده نداشتیم و همه خودروها با هدایت عوامل راهداری و پلیس راه در مسیرهای شهرستان آمل و نیز تهران به مسیرخود ادامه دادند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید