در دنیای رو به رشد هوش مصنوعی، ربات‌های انسان‌نما به عنوان نسل جدیدی از فناوری ظهور کرده‌اند.

ربات‌های انسان‌نما / سرمایه‌گذاری غول‌های فناوری در آینده انبارها

به گزارش سلام نو آنگونه که دیجیاتو نوشته است استارتاپ آمریکایی Figure AI با جلب نظر سرمایه‌گذارانی مانند جف بزوس، مایکروسافت و انویدیا، در حال ساخت ربات‌هایی است که انبارهای جهان را متحول خواهند کرد.

این استارتاپ با جذب ۶۷۵ میلیون دلار سرمایه، قصد دارد ربات‌های انسان‌نمای خود را به انبارها فرستاده و مشکل کمبود نیروی کار را حل کند. ربات‌های Figure ۰۱ با هوش مصنوعی پیشرفته، قادر به تفکر، یادگیری و انجام وظایف خطرناک و طاقت‌فرسا هستند.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، ۱۰۰ میلیون دلار از طریق شرکت سرمایه‌گذاری خود در Figure سرمایه‌گذاری کرده است. مایکروسافت نیز با ۹۵ میلیون دلار و انویدیا و صندوق مالی وابسته به آمازون با ۵۰ میلیون دلار، از دیگر سرمایه‌گذاران بزرگ این استارتاپ هستند. OpenAI، خالق ChatGPT، نیز با ۵ میلیون دلار به Figure کمک می‌کند.

قبل از این سرمایه‌گذاری‌ها، ارزش Figure حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده بود.

ربات‌های Figure ۰۱ با هوش مصنوعی پیشرفته، قادر به انجام وظایف مختلف در انبارها هستند. آنها می‌توانند اشیاء را جابجا کنند، قفسه‌ها را مرتب کنند و سفارشات را آماده کنند. این ربات‌ها با تعامل ایمن با انسان‌ها، خطر حوادث را نیز کاهش می‌دهند.

گزارش بلومبرگ در حالی منتشر شده است که صنعت فناوری به شدت به ربات‌های انسان‌نما و هوش مصنوعی علاقه‌مند شده است. ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، نیز در حال ساخت ربات مشابهی به نام «اپتیموس» است.

ربات‌های انسان‌نمای Figure ۰۱ می‌توانند آینده انبارها را متحول کنند. آنها با افزایش راندمان، کاهش خطرات و حل مشکل کمبود نیروی کار، انبارها را به مکانی امن‌تر و کارآمدتر تبدیل خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید