محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی ایرانی در صفحه شخصی اینستاگرام خود ویدیویی از خودش مه در یک برنامه تلویزیون در حال نی نوازی با دندان می‌باشد منتشر کرد.

نی‌نوازی جالب محمد معتمدی خواننده با دندان! + فیلم

به گزارش سلام نو، محمد معتمدی ۲ مهر ۱۳۵۷ در کاشان متولد شد. او فراگیری آواز و همچنین ساز نِی را به صورت خودآموز از سنین نوجوانی آغاز کرد.

از سال ۱۳۷۶ شروع به فراگیری شیوه آواز طاهرزاده نزد حمیدرضا نوربخش کرد.

او همچنین به سبب گرایش و علاقه‌ای که به مکتب آواز اصفهان داشت، همزمان به تمرین و الگوبرداری از آواز هنرمندانی چون تاج اصفهانی و ادیب خوانساری پرداخت و در این مسیر از راهنمایی کسانی چون حسین عمومی و علی اصغر شاه زیدی بهره برد.

وی تاکنون با گروه‌های زیادی کار کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به گروه خورشید و گروه ادیب(که خودش پایه‌گذار آن است) اشاره کرد.

محمد معتمدی دانش‌آموخته دانشگاه صدا و سیما در رشته کارگردانی است.او سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو بین الملی فرانسه به‌عنوان خواننده منتخب در رشته موسیقی ملل معرفی شد و جایزه فرانس‌موزیک ۲۰۱۳ را دریافت کرد.

ارکستر موسیقی ملی بعد از سه سال، فعالیت مجدد خود را آغاز کرد؛ این بار، با رهبری« فرهاد فخری‌الدینی» که از آخرین اجرایش همراه با ارکستر، بیش از ۶ سال می‌گذشت.

در آخرین برنامه ارکستر «سید محمد معتمدی» به همراه فخرالدینی و در مقام خواننده حضور داشت و با همراهی سالار عقیلی(خوانندهٔ اولین اجرای ارکستر) قطعاتی را اجرا کرد.

برنامه معتمدی طی سه شب برگزار شد و او هر سه اجرای خود را به ۱۷۵ شهید غواص تقدیم کرده و دلیلش را «ارادت همیشگی‌اش به شهیدان» دانست.

همچنین او به عنوان خواننده سرود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر معرفی شد.

سه ترانه «بر طبل شادانه بکوب»، «تیم قهرمان ایران» و «مژده باران» به عنوان آثاری معرفی شده شدند که از سوی فدراسیون فوتبال برای پخش در زمان گرم کردن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر به فیفا ارسال شده‌اند.

وی در مسابقه استعدادیابی « آوای جادویی» به عنوان داور و مربی حضور دارد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید