واشنگتن به مناسبت دومین سالگرد جنگ اوکراین و در پی درگذشت آلکسی ناوالنی، تحریم هایی علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

آمریکا ۵۰۰ فرد و نهاد روسی را تحریم می کند

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادنیوز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که روز جمعه بیش از ۵۰۰ فرد و نهاد را که در جنگ روسیه علیه اوکراین نقش دارند، تحریم می‌کند.

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت که این تحریم‌ها «روسیه، حامیان و ماشین جنگی» این کشور را هدف قرار می‌دهند.

در همین حال، یک دیپلمات ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن به مناسبت دومین سالگرد جنگ اوکراین و در پی درگذشت آلکسی ناوالنی رهبر اپوزیسیون روسیه، «صدها و صدها و صدها» تحریم جدید علیه مسکو اعمال می‌کند.

به گزارش رویترز، ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه اظهار کرد که برخی از این تحریم‌ها افراد مسئول در مرگ ناوالنی و بخش زیادی از آنها «ماشین جنگی پوتین» را هدف قرار خواهند داد.

ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه که در حال طی کردن دوران محکومیت خود در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، جمعه هفته گذشته جان خود را از دست داد. خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که او بعد از یک پیاده‌روی احساس کسالت کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد.

نولاند افزود که این تحریم‌ها همچنین کشورها و بانک‌هایی را که به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند، هدف می‌گیرند.

وی در سخنانی در اندیشکده مرکز مطالعات بین‌الملل و راهبردی در واشنگتن گفت: ما در روزهای آینده بسته جدیدی از تحریم‌های کوبنده، صدها و صدها و صدها تحریم وضع می‌کنیم که برخی از آنها افراد دخیل در مرگ ناوالنی را هدف قرار می‌دهند.

نولاند با اذعان به اینکه تحریم‌های فعلی نتوانسته است صنعت دفاعی روسیه را تضعیف کند، افزود که هدف از تحریم‌های جدید تضعیف ماشین جنگی پوتین است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید