با گنجاندن این ۱۱ غذای فوق‌العاده در رژیم غذایی خود، می‌توانید سفره رنگارنگی از جوانی و سلامتی را برای خودتان پهن کنید و از گذر زمان لذت ببرید.

۱۱ ماده خوشمزه برای کند کردن روند پیری

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است با گنجاندن این ۱۱ غذای فوق‌العاده در رژیم غذایی خود، می‌توانید سفره رنگارنگی از جوانی و سلامتی را برای خودتان پهن کنید و از گذر زمان لذت ببرید.

توت‌های خوشمزه:

  • زغال اخته: این شاهزاده توت‌ها، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فلاونوئید است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب، دو عامل اصلی پیری، کمک می‌کند.
  • توت فرنگی: دریافت ویتامین C کافی، می‌تواند از شما در برابر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن محافظت کند. خوردن توت‌ها بیش از دو بار در هفته ممکن است پیری شناختی را تا ۲.۵ سال به تاخیر بیندازد.

آووکادو، معجزه پوست:

  • تحقیقات نشان می‌دهد که خاصیت ارتجاعی در پوست بسیاری از افراد رو به کاهش می‌رود و علائم پیری پوست را گاهی در اوایل ۲۰ سالگی مشاهده می‌کنند.
  • آووکادو سرشار از چربی‌های سالم، به‌ویژه چربی‌های غیراشباع است که به تغذیه پوست و کاهش التهاب کمک می‌کند و ظاهری جوان‌تر را ایجاد می‌کند.
  • همراه با چربی‌های سالم، آووکادو حاوی ویتامین E است که می‌تواند به کاهش التهاب، پیری سالم و بهبود سلامت پوست با ترمیم پوست آسیب‌دیده و افزایش تولید کلاژن کمک کند.

بادام، رمز جوانی پوست:

  • بادام سرشار از ویتامین E است، آنتی‌اکسیدانی که به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند و باعث ترمیم و بازسازی پوست می‌شود.
  • زنان یائسه که بادام را به عنوان یک میان وعده روزانه مصرف می‌کردند، به طور متوسط کاهش بیشتری در اندازه و شدت چین و چروک روی پوست خود مشاهده کردند.

انار، میوه‌ای پر از قدرت:

  • انار جزو میوه‌های غنی از آنتی‌اکسیدان است که با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی، بهبود سلامت مغز و شناخت و کمک به محافظت از پوست با افزایش سن مرتبط است.
  • این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام پلی‌فنول است که به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش، کاهش التهاب، افزایش تولید کلاژن، بهبود بافت و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.

۵. زردچوبه، اکسیر طلایی:

  • چه با آن یک لاته درست کنید و چه از آن به عنوان ادویه در غذای مورد علاقه خود استفاده کنید، زردچوبه یک غذای فوق‌العاده است که با فواید ضد پیری مرتبط است.
  • زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی است و به محافظت در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند و به سلامت کلی و طول عمر کمک می‌کند.

پسته، مغز خوشمزه:

  • پسته دارای ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بالایی است و خوردن فقط یک مشت پسته به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی منظم می‌تواند تاثیر مثبتی بر پیری سلولی و طول عمر افراد مبتلا به پیش دیابت داشته باشد.
  • پسته همچنین حاوی لوتئین است، یک کاروتنوئید آنتی‌اکسیدانی که به سلامت چشم کمک می‌کند.

ماهی سالمون، غذای مغز:

  • یکی دیگر از مواد غذایی فوق‌العاده برای کمک به کند کردن روند پیری، ماهی قزل آلا و همچنین بسیاری از انواع دیگر ماهی‌های چرب است.
  • سالمون منبع عالی پروتئین بدون چربی است، یک ماده مغذی مهم برای حفظ توده عضلانی و به ویژه برای افراد مسن.
  • همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

عطر خوش کرنبری، اکسیر جوانی

اگر به طعم ترش و دلچسب کرنبری و آب زغال اخته علاقه‌مند هستید، خبر خوشی برایتان داریم! این میوه شگفت‌انگیز، راز جوانی ابدی را در خود نهفته دارد. ترکیبات گیاهی موجود در کرنبری، به خصوص زمانی که صحبت از پیری مغز به میان می‌آید، معجزه می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک فنجان کوچک کرنبری به مدت سه ماه، می‌تواند حافظه و عملکرد عصبی را به طور چشمگیری ارتقا دهد.

گوجه‌فرنگی، طلسمی سرخ برای سلامتی

رنگ قرمز گوجه‌فرنگی، از رازهای نهفته در آن خبر می‌دهد. این میوه، سرشار از آنتی‌اکسیدان لیکوپن است که با رادیکال‌های آزاد، عامل اصلی پیری، مبارزه می‌کند. لیکوپن، این ترکیب گیاهی که در هندوانه و گریپ فروت صورتی نیز یافت می‌شود، فواید بی‌شماری برای سلامتی به ارمغان می‌آورد.

سبزی‌های برگ‌دار، معجونی برای مغز و قلب

کلم پیچ و اسفناج، دو نمونه از سبزی‌های برگ‌دار هستند که گویی از دل طبیعت برای سلامتی انسان هدیه آورده شده‌اند. این سبزی‌ها سرشار از ویتامین‌های E و K هستند که حافظه را تقویت می‌کنند و از پیری مغز جلوگیری می‌کنند.

مصرف روزانه یک وعده سبزی برگ‌دار، به لطف ویتامین K و ترکیبات گیاهی آنتی‌اکسیدانی مانند لوتئین و بتا کاروتن، نیترات و فولات، از زوال عقل مرتبط با افزایش سن پیشگیری می‌کند.

اما این تمام ماجرا نیست! کاروتنوئیدهای موجود در سبزی‌های تیره، از چشم‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کنند. اسفناج، با دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های ویتامین A و C، از قلب نیز مراقبت می‌کند و به سلامت آن کمک می‌کند.

با گنجاندن کرنبری، گوجه‌فرنگی و سبزی‌های برگ‌دار در رژیم غذایی خود، به جنگ پیری بروید و طعم خوش جوانی ابدی را بچشید. راز سلامتی و شادابی در دل طبیعت نهفته است، کافی است دستتان را به سوی آن دراز کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید