استفاده از آب پرتقال طبیعی می‌تواند کالری کل بدن را در طول روز کاهش داده و به پایین نگه داشتن سطح قند خون کمک کند.

تاثیر نوشیدن آب پرتقال طبیعی بر کاهش قند خون

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، یک پژوهش جدید نشان داد که مصرف آب پرتقال طبیعی قبل از هر وعده غذایی، در مقایسه با نوشیدنی‌های شیرین‌شده با طعم پرتقال، مصرف مواد غذایی را در آن وعده کاهش می‌دهد و منجر به پایین ماندن قند خون می‌شود.

این پژوهش شامل اندازه‌گیری تصادفی و مکرر قند خون 36 زن و مرد بزرگسال با شاخص توده بدنی طبیعی بود که یک لیوان آب پرتقال طبیعی، نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر پرتقالی، و آب را دو ساعت پس از صبحانه‌ای متشکل از غلات، شیر، و شیرینی صبحانه مصرف کردند.

در مقایسه با نوشیدنی نارنجی، قند خون افراد پس از نوشیدن آب پرتقال طبیعی تا 15، 30 و 45 دقیقه کمتر بود، اما بعد از 60 دقیقه دیگر چنین نبود. غلظت قند خون افرادی که آب پرتقال طبیعی نوشیده بودند، در مقایسه با آنهایی که نوشیدنی نارنجی و آب نوشیده بودند، کمتر بود.

استفاده از آب پرتقال طبیعی می‌تواند کالری کل بدن را در طول روز کاهش داده و به پایین نگه داشتن سطح قند خون کمک کند. آب پرتقال دارای فلاونوئیدهایی مانند هِسپریدین است که ممکن است با تأخیر در جابجایی گلوکز و در نتیجه ایجاد واکنش گلیسمی تأخیری، روند جذب قند خون را تحت تأثیر قرار دهند.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند قندهای آزاد را به کمتر از 10 درصد از مصرف انرژی روزانه کاهش دهید، اما بین قند طبیعی که در عسل، شربت، و آب میوه موجود است، با آنهایی که توسط منابع دیگر تولید می‌شود، تفاوتی نمی‌گذارد.

به گفته پژوهشگران، شناخت جزئیات بیشتر این قضیه به مطالعه عمیق‌تر منابع مختلف قندها و تأثیرات آنها بر سلامت کلی انسان نیاز دارد. با این وجود، این اکنون امری ثابت‌شده است که آب پرتقال طبیعی به دلیل ساختار آن و فلاونوئیدهای موجود در آن به مصرف کالری کمتر و پایین ماندن قند خون کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید