رییس جمهور روسیه مدعی شد که دستور عقب‌نشینی اوکراین از شهر آودیوکا پس از آن اعلام شد که نیروهای اوکراینی از قبل شروع به فرار کرده بودند.

پوتین: نیروهای روسیه به سمت اوکراین پیش خواهند رفت

به گزارش سلام و به نقل از تابناک، رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین که بر آنچه فرار آشوب‌گونه نیروهای اوکراینی از شهر آودیوکا تاکید می‌کرد گفت: نیروهای روسیه بیشتر به سمت اوکراین پیش خواهند رفت تا بر موفقیت‌های خود در میدان نبرد اضافه کنند.

این شهر که زمانی ۳۲۰۰۰ نفر جمعیت داشت، روز شنبه به دست روسیه افتاد. این بزرگترین پیروزی پوتین در میدان جنگ از زمان تصرف شهر باخموت توسط نیروهای روسی در ماه مه ۲۰۲۳ بود.

پوتین در کاخ کرملین به وزیر دفاع سرگئی شویگو گفت: در مورد وضعیت کلی در آودیوکا، این یک موفقیت مطلق است، من به شما تبریک می گویم. دستور عقب‌نشینی اوکراین از شهر پس از آن اعلام شد که نیروهای اوکراینی از قبل شروع به فرار در هرج و مرج کرده بودند؛ حقوق اسرای جنگی هم باید رعایت شود.

پوتین بر ادامه فشار بر اوکراین و پیشروی در خاک این کشور تاکید کرد اما گفت: این توسعه باید به خوبی آماده و پرسنل، تسلیحات، تجهیزات و مهمات فراهم شود.

در همین حال دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، به سی‌ان‌ان گفت: اگر کی‌یف سلاح‌هایی را دریافت می‌کرد که به دلیل عدم تصویب یک بسته بزرگ کمکی توسط کنگره آمریکا متوقف شده بود، آودیوکا سقوط نمی‌کرد. م. روسیه قصد توقف یا عقب نشینی را ندارد. هنگامی که آودیوکا تحت کنترل آنها قرار گرفت، بدون شک آنها شهر دیگری را انتخاب می کنند و شروع می کنند. سربازان اوکراینی معجزه کردند اما نمی‌توانند خود را قربانی کنند و بمیرند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید