بستن پنجره‌ها و برنامه‌هایی که باعث مصرف بیشتر باتری می‌شوند، به افزایش طول عمر باتری کمک کنید.

افزایش طول عمر باطری لپ تاپ با ۱۲ نکته طلایی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، طول عمر لپ تاپ وابسته به طول عمر و نحوه استفاده از قطعات سخت‌افزاری آن است. باتری لپ‌تاپ از قطعاتی است که می‌توانید با رعایت چند مورد ساده به افزایش طول عمر آن کمک کنید. اما گاهی پیش می‌آید که بر اثر استفاده بیش از حد از این وسیله یا عدم مراقبت صحیح از باتری آن، مجبور به تعویض باتری شوید.

در این شرایط بهتر است با خرید باتری‌های اصلی هر برند، عمر دوباره‌ای به لپ‌تاپ‌تان ببخشید. در این مقاله راه‌کارهایی برای کمک به افزایش طول عمر باتری و لپ‌تاپ آورده شده است.

طول عمر لپ تاپ و باتری را افزایش می‌دهید اگر از شارژشدن مداوم آن جلوگیری کنید

همان‌طور که گفته شد، برای اینکه بتوانید سال‌های بیشتری از لپ‌تاپ استفاده کنید، باید با نحوه صحیح استفاده و مراقبت از قطعات سخت‌افزاری آن آشنا شوید. یکی از روش‌های افزایش طول عمر باتری این است که از شارژشدن مداوم لپ‌تاپ جلوگیری کنید. هرچند که در برخی مدل‌ها زمانی که باتری کاملا شارژ شد، اتصال برق به مدار داخلی قطع می‌شود.

بهترین کار این است زمانی ‌که از شارژ کامل باتری لپ‌تاپ اطمینان پیدا کردید آن را از برق جدا کنید؛ درست مانند گوشی‌های هوشمند که نیازی به شارژشدن مداوم ندارند. البته کاملا طبیعی است که بعداز چند سال حدود ۷۰درصد از ظرفیت باتری کاهش پیدا می‌کند.

بهتر است با مراقبت‌هایی مانند کم‌کردن نور صفحه‌نمایش، جداکردن قطعات غیرضروری از سیستم مانند فلش مموری، خاموش‌کردن اینترنت لپ‌تاپ در حالتی که از آن استفاده نمی‌کنید و بستن پنجره‌ها و برنامه‌هایی که باعث مصرف بیشتر باتری می‌شوند، به افزایش طول عمر باتری کمک کنید.‌ هرچقدر که باتری نیاز کمتری به شارژشدن پیدا کند، طول عمر آن هم بیشتر می‌شود.

طول عمر لپ تاپ شما بیشتر می‌شود اگر باتری را در دمای متعادلی نگهداری کنید

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در افزایش طول عمر باتری تاثیرگذار باشد، نگهداری باتری در دمای معمولی است. علاوه‌بر گرمای بیش از حد، سرما نیز می‌تواند طول عمر باتری را کاهش دهد. اگر مجبور به استفاده از لپ‌تاپ در محیط باز و زیر نورخورشید هستید، بدانید که در درازمدت طول عمر این دستگاه و باتری‌ آن به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

بازی‌های گرافیکی سنگین، تدوین ویدئوهایی با حجم بالا و پردازش نرم‌افزارهای ۳بعدی، اغلب باعث گرم‌شدن باتری می شود. بهتر است از دستگاه‌های تهویه مناسب در قسمت زیرین لپ‌تاپ استفاده کنید. گاهی بسته‌شدن دریچه باتری و وجود گردوغبار در لابه‌لای آن باعث می‌شود که تهویه در محفظه باتری به‌خوبی انجام نشود و باتری گرم می‌شود. بنابراین، لازم است به‌طور مرتب لپ‌تاپ را از گردوخاک تمیز و راه‌های خروجی باتری و دریچه آن را چک کنید.

جلوگیری از تخلیه کامل شارژ باتری لپ تاپ چه تاثیری در طول عمر لپ تاپ دارد؟

راحت‌ترین راه‌کاری که درجهت افزایش طول عمر باتری پیشنهاد می‌شود این است که تا جایی که امکان دارد اجازه ندهید لپ‌تاپ به‌دلیل شارژ کم خاموش شود. برای افزایش دوام باتری رایانه‌های همراه باید همواره میزان شارژ باتری را بین ۲۰ تا ۹۰درصد نگه دارید. در مواقع زیادی زمان تخلیه شارژ باتری که روی آیکون آن نشان داده شده صحیح نیست و این باعث می‌شود به یک‌باره لپ‌تاپ خاموش شود.

در لپ‌تاپ‌های جدیدی که تولید شده‌اند می‌توان محدودیت خاصی برای شارژ باتری در نظر گرفت. مثلا در مدل ایسوس به کمک برنامه MyAsus و در لپ‌تاپ‌های دیگر با سیستم‌عامل ویندوز با برنامه Battery Limiter می‌توانید محدودیت ۸۰درصدی برای شارژ باتری اعمال کنید. در سیستم‌عامل Mac برای رایانه‌های همراه اپل، از AlDente برای ایجاد محدودیت در شارژشدن کمک گرفته می‌شود.

پاور بانک چطور می‌تواند طول عمر لپ تاپ و باتری را تحت تاثیر قرار دهد؟

اگر می‌خواهید برای شارژشدن لپ‌تاپ از پاور بانک استفاده کنید، باید به پورت‌های خروجی، توان پاور بانک و توان شارژشدن سیستم توجه کنید. لپ‌تاپ‌های جدید علاوه‌بر پورت شارژ خود، دارای پورت تایپ سی هستند و می‌توانند با متصل‌شدن به پاور بانک شارژ شوند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که پاور بانک‌ها اغلب ۷۰درصد از حجم شارژ را ذخیره می‌کنند، پس برای ۲ بار شارژ باتری لپ‌تاپ با توان ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، باید پاور بانکی تهیه کنید که حداقل ۱۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت توان داشته باشد.

در حالت کلی استفاده از پاور بانک لپ تاپ هیچی آسیبی به باتری و طول عمر لپ‌تاپ وارد نمی‌کند. اما اگر می‌خواهید حین کار یا بازی با سیستم آن را شارژ کنید، بدانید که به‌دلیل مصرف شارژ بیشتر نسبت به دریافت شارژ از پاور بانک، فشار زیادی به باتری وارد می‌شود و ممکن است علاوه‌بر باتری، پاور بانک نیز خراب شود.

برای اینکه بتوانید پاور بانکی با قابلیت شارژ سریع و با توان مورد نیازتان خریداری کنید، مجموعه دیجی کالا بهترین انتخاب است. در سایت دیجی کالا می‌توانید تنوع بسیار زیادی از پاور بانک‌ها را مشاهده و خریداری کنید.

خرید باتری لپ تاپ با کیفیت و اورجینال چه تاثیری در طول عمر لپ تاپ دارد؟

اگر تمامی مواردی که در بالا گفته شد را رعایت کنید، باز هم ممکن است باتری لپ‌تاپ خراب شود و دیگر قادر به نگهداری شارژ نباشد. در این صورت باید باتری را تعویض کنید. یکی از دغدغه‌های خریداران باتری لپ‌تاپ این است که چطور باتری اورجینال و اصل را پیدا کنند؟

اگر به فکر افزایش طول عمر لپ تاپ خود هستید، باید بدانید که خرید باتری با کیفیت می‌تواند بین ۲ تا ۴ سال شما را از تعویض مجدد باتری بی‌نیاز کند. اگر سری به سایت دیجی کالا زده باشید، حتما تنوع لوازم دیجیتالی ماند باتری موبایل را مشاهده کرده‌اید.

در این مجموعه باتری لپ تاپ لنوو، اچ پی، دل، ایسوس و سایر برندهای مطرح عرضه می‌شود که ازنظر گارانتی، اصلی‌بودن و ارسال در نهایت، سلامت کالا به خریدار اطمینان داده می‌شود.

جمع‌بندی

طول عمر لپ تاپ وابسته به مشخصه‌های متعددی است که در این میان سلامت باتری و نحوه نگهداری از آن می‌تواند باعث افزایش یا کاهش طول عمر آن شود. سلامت باتری نیز در گرو مراقبت‌ها و راه‌کارهایی است که در مطالب این مقاله آورده شده است.

درصورت نیاز به تعویض باتری، قبل‌از هرچیزی از اصل‌بودن باتری جدید اطمینان پیدا کنید. خرید باتری لپ‌تاپ و سایر لوازم دیجیتالی از دیجی کالا این اطمینان را به شما می‌دهد که محصول‌تان اصلی و سالم به‌دست‌تان می‌رسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید