شمار شهدای فلسطین به ۲۹ هزار و ۱۹۵ نفر و شمار زخمی‌ها هم به ۶۹ هزار و ۱۷۰ نفر رسید.

افزایش آمار شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۱۹۵ تن
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر امروز سه شنبه اعلام کرد که اسرائیل در ۹ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۳ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۴۲ نفر دیگر را زخمی کرد.

وزارت بهداشت فلسطین افزود: با احتساب شهدای تازه ۲۴ ساعت گذشته، شمار شهدای فلسطین به ۲۹ هزار و ۱۹۵ نفر و شمار زخمی‌ها هم به ۶۹ هزار و ۱۷۰ نفر رسید.

تداوم حملات اسرائیل، افزایش روزافزون شمار شهدا و مجروحان، ناتوانی کادر درمان، سرما، بیماری و از بین رفتن شبکه آب و فاصلاب، شرایط سختی را با گذشت صد و سی و هفت روز از جنگ در غزه رقم زده است.

طبق آخرین آمار اعلام شده، بسیاری از پیکرهای شهدا زیر آوار و برخی دیگر در روی زمین مانده و اشغالگران مانع از رسیدن تیم‌های امداد و نجات و پزشکی به آن‌ها می‌شوند.

اوضاع بیمارستان «ناصر» فاجعه بار است و ۲۵ کادر درمانی و ۱۳۶ بیمار در آن بدون برق، آب، غذا و دستگاه اکسیژن هستند.

نظامیان اسرائیلی مرکز درمانی ناصر را به پادگان نظامی تبدیل کرده اند که این جان بیماران و کادر درمانی را به خطر می‌اندازد.

تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی برای تخلیه باقیمانده بیماران به مراکز درمانی دیگر ادامه دارد و اشغالگران همچنان مانع از ورود کمک‌های پزشکی و بشردوستانه به مرکز درمانی ناصر می‌شوند.

در این میان سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (انروا) از وخامت روزافزون اوضاع خبر داده و زنگ خطر را به صدا درآورده است. انروا اعلام کرده که قریب به سه از چهار نفر در غزه آب ناسالم می‌نوشند و بیماری‌های اپیدمی در حال افزایش است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید