گروهی از کارشناسان سازمان ملل، در گزارشی اعدام غیرنظامیان و تجاوز جنسی به زنان و کودکان فلسطینی توسط ارتش اسرائیل را محکوم کرده و آن را نقض فاحش حقوق بشر دانستند.

سازمان ملل اقدامات هولناک ارتش اسرائیل را محکوم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه ارتش اسرائیل را به اتهام اعدام و تجاوز جنسی علیه فلسطینیان در غزه محکوم کردند.

کارشناسان مستقل وابسته به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای در واکنش به اعدام غیرنظامیان فلسطینی و تجاوز جنسی علیه زنان و کودکان غزه، این اقدامات را «نقض فاحش حقوق بشر» دانسته و تاکید کردند که این امر بر سایر انتقادها و نگرانی ها از تهاجم اسرائیل در غزه همزمان با آماده سازی آن برای حمله به رفح می افزاید.

این گروه در ادامه اضافه کرد که از قرائت گزارش‌هایی مبنی بر کشتار زنان و کودکان فلسطینی حتی باوجود در دست داشتن پارچه سفید (به نشانه صلح) شگفت زده شده اند.

کارشناسان در این خصوص گفتند: «ما به‌ویژه از گزارش‌هایی مبنی بر تجاوز به زنان و دختران فلسطینی در بازداشتگاه و تفتیش بدنی آنها توسط افسران مرد ارتش اسرائیل ناراحت هستیم».

در این بیانیه همچنین نسبت به انتشار عکس زنان فلسطینی در شرایط تحقیرآمیز توسط سربازان اسرائیلی انتقاد شده است.

گفته می شود که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به مناطق گوناگون غزه، برخی کودکان فلسطینی از والدین خود جدا شده و حتی یک نوزاد بدون اطلاع خانواده، به اسرائیل فرستاده شده است.

این نخستین بار نیست که نهادهای بین المللی نسبت به سوء استفاده ارتش اسرائیل از فلسطینیان هشدار می دهند. در ماه دسامبر (آذر)، یک نهاد سازمان ملل از دولت اسرائیل خواست درباره اتهامات مربوط به اعدام دسته جمعی ۱۱ فلسطینی غیرمسلح در غزه تحقیق کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز جنگ در غزه، بیش از ۲۹ هزار فلسطینی کشته شده اند و نزدیک به کل جمعیت ۲.۳ میلیونی این باریکه آواره گشته اند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید