جمعی از ساکنان اراضی اشغالی با تظاهرات مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار تبادل اسرا شدند.

تظاهرات صدها تن از ساکنان اراضی اشغالی مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، صدها تن از ساکنان اراضی اشغالی با تظاهرات در برابر اقامتگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خیابان غزه در قدس اشغالی، تحقق قرارداد فوری برای تبادل اسرا را خواستار شدند.

به نوشته روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت»، تظاهرکنندگان دستیابی به توافقی فوری برای آزادسازی افراد اسیر شده در نوار غزه را خواستار شدند.

همچنین آحارونوت نوشت تعدادی از تظاهرکنندگان بمب‌های دودزا پرتاب کردند و پلیس رژیم صهیونیستی یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را بازداشت کرد.

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» به نقل از همسر یکی از افراد بازداشت شده در غزه نوشت: «نتانیاهو، من خسته‌ام، از چهار ماه ماندن در خیابان‌ها خسته شدم، چه دنیای احمقانه‌ای برای ما ساختی.»

این ساکن اراضی اشغالی در انتقاد از عملکرد کابینه نتانیاهو گفت: «هنوز ۱۳۴ ربوده شده در آنجا هستند، اگر دخترت جای من بود، چه کار می‌کردی.»

او در ادامه نیز تاکید کرد که بازگرداندن اسرای صهیونیست وظیفه کابینه رژیم صهیونیستی است.

در این تظاهرات، شرکت‌کنندگان که بیشترشان زن بودند، پلاکاردهایی با این مضمون در دست داشتند که «مخالفت با قرارداد (تبادل اسرا) درواقع حکم اعدام ربوده‌شدگان است».

نتانیاهو پنج‌شنبه به هیئتی که قرار بوده به نمایندگی از این رژیم برای ازسرگیری مذاکرات تبادل اسرا به قاهره برود، دستور داد نروند.

قاهره سه‌شنبه گذشته میزبان مذاکراتی برای دستیابی به قرارداد تبادل اسرا میان هیئت صهیونیستی به ریاست دیوید بارنیا، رئیس سرویس جاسوسی موساد و ویلیام برنز، رئیس سیا، عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات کل مصر و محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر قطر بود.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این مذاکرات به دلیل پافشاری جنبش حماس بر موضع خود برای توقف جنگ علیه نوار غزه که این رژیم آن را نپذیرفت، به پایان رسید.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از مسؤولان این رژیم اعلام کرد که اختلاف‌نظری میان سران سیاسی و امنیتی این رژیم درباره مشارکت هیئت آن در مذاکرات قاهره ایجاد شد.

به گفته این منبع، ورود هیئت رژیم صهیونیستی به قاهره با هدف انجام «مذاکراتی تشریفاتی بر اساس درخواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا» بود.

پیش از این با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا، آتش‌بسی یک هفته‌ای میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد که طی آن تعدادی از اسرای ۲ طرف تبادل شده و کمک‌های بشردوستانه بسیار اندکی وارد غزه شد.‌

تل‌آویو تعداد اسرای خود در غزه را حدود ۱۳۴ تن تخمین می‌زند، این در حالی است که دستکم ۸۸۰۰ فلسطینی در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید