سخنگوی شهرداری تهران گفت: میزان اتوبوس برقی خریداری شده است و از ابتدای سال آینده وارد خطوط خواهند شد.

ماجرای حضور زندانیان چینی برای ساخت مسکن در تهران چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سخنگوی شهرداری تهران گفت: در خصوص ساخت مسکن در تهران گفت‌وگوهای جدی با طرف‌های چینی دنبال شده است، اما هنوز به قرارداد قطعی نرسیده‌ایم.

نشست مطبوعاتی عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، عصر امروز (دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲) همزمان با دومین روز از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

محمدخانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به مهمترین پروژه‌های شهرداری تهران در سال جاری و سال آینده گفت: در آستانه ۳۰امین ماه فعالیت مدیریت شهری هستیم؛ در این مدت فاز اول بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و ۱۸ تقاطع غیرهمسطح نیز در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا تقاطع بزرگراه شهید نواب - تندگویان در فاز اول تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: انعقاد قرارداد ۷۹۱ واگن مترو یکی از اتفاقات مهم امسال بود و بهره برداری از سه ایستگاه مترو در خط ۶ و یک ایستگاه تقاطعی در خط هفت در ایام پیش رو نیز انجام خواهد شد.

از توسعه کمربند سبز تهران تا بهره‌برداری از متروی پرند

محمدخانی با بیان این که ۱۹ کیلومتر خط متروی پرند در طول مدت اخیر به بهره‌برداری رسید، گفت: آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو نیز انجام شد و پس از نیمه شعبان، کلنگ‌زنی خطوط ۸، ۹ و ۱۱ انجام می شود.

وی با اشاره به خرید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از خودروسازان داخلی، خاطرنشان کرد: به همین میزان اتوبوس برقی نیز خریداری شده است و از ابتدای سال آینده وارد خطوط خواهند شد.

محمدخانی با اشاره به توسعه کمربند سبز تهران به میزان ۲ هزار هکتار در سال جاری، یادآور شد: افتتاح ۴۰ بازار میوه و تره بار نیز در این دوره دنبال و جهش خوبی در این حوزه دنبال شد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: افزایش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر به میزان ۶ هزار و ۵۰۰ تخت در سال جاری نیز از اقدامات امسال شهرداری تهران بود.

افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در سالروز شهادت شهید آوینی

محمدخانی با بیان این که در ۲۰ فروردین سال آینده و سالروز شهادت شهید آوینی خانه روزنامه‌نگاران شهر افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: خانه روزنامه‌نگاران در یکی از خانه‌های قدیمی به بهره‌برداری خواهد رسید و در حال حاضر تامین تجهیزات آن انجام می شود.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان این که ما به تخریب‌ها عادت کرده‌ایم، ادامه داد: با احتساب روزهای تعطیل هر روز یک دروغ علیه شهرداری تهران منتشر می‌شد؛ البته این موارد از سوی رسانه‌های رسمی انجام نشده و بیشتر از سوی گروه‌های حاضر در فضای مجازی بوده است. ممکن است بخشی از برخی نقدها را قبول نداشته باشیم و نمی‌توانیم بگوییم نقد رسانه‌ها دروغ است، اما در مجموع روزانه یک دروغ علیه شهرداری منتشر شده است.

محمدخانی تاکید کرد: تلاش ما این بود پاسخ صریح و روشن به این موارد داشته باشیم. هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، این تلاش‌ها بیشتر می شود و رکورد روزانه یک دروغ به دو تا سه ساعت یکبار می‌رسد. این موضوع برای دولت و مجلس و دیگر نهادها نیز صدق می‌کند. تلاش برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات طبیعی است.

برخورد جدی با استفاده‌کنندگان از ظرفیت‌های شهرداری به نفع جریانات سیاسی

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با بیان این که مدیریت شهری تمام قد در انتخابات مشارکت خواهد داشت، تصریح کرد: شهرداری از تمام ظرفیت خود برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده خواهد کرد. در ایجاد زمینه برای حضور مردم حتما فعالیت خواهیم کرد، اما فعالیت های سیاسی جزو خطوط قرمز ماست. همان‌طور که شهردار تهران نیز پیش از این اعلام کرده، فعالیت‌های سیاسی به نفع جریانات و احزاب خط قرمز ما است. استفاده از ظرفیت‌های شهرداری به نفع جریانات بدون فوت وقت مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید بر این که در حال حاضر غیر از قراردادهای تامین واگن، خطوط مترو و تامین اتوبوس و تاکسی در دیگر بخش‌ها قرارداد قطعی وجود ندارد و در قالب تفاهم دنبال می‌شود، تاکید کرد: برخی از این موارد به تابید شورا و یا طی مسیر در دولت نیاز دارد. در خصوص ساخت مسکن در تهران گفت‌وگوهای جدی با طرف‌های چینی دنبال شده است، اما هنوز به قرارداد قطعی نرسیده‌ایم. در روزهای اخیر در فضای مجازی شایعه خنده‌دار حضور زندانیان چینی برای ساخت‌وساز در تهران مطرح شد.

صنعتی‌سازی مسکن از سوی برخی شرکت‌های داخلی دنبال می‌شود

محمدخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تلاش ما در برقی‌سازی، مترو و دیگر بخش‌ها این است که اگر انتقال قطعی تکنولوژی از چین به ایران صورت بگیرد، این اقدام انجام خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: صنعتی‌سازی مسکن از سوی برخی شرکت‌های داخلی دنبال می‌شود و شرکت‌های خارجی نیز در این زمینه تجربه خوبی دارند. در کنار سرمایه‌گذاری چینی‌ها برای توسعه مسکن و نوسازی بافت فرسوده، این موضوع بررسی خواهد شد که آیا صنعتی‌سازی مسکن توسط شرکت‌های چینی انجام شود یا توان داخلی آن وجود دارد؟

وب با بیان این که مسکن‌سازی براساس طرح تفصیلی صورت می‌گیرد، یادآور شد: در کلانشهرهایی همچون تهران برای بخش‌هایی از شهر به ویژه بافت فرسوده، گریزی از بلندمرتبه‌سازی در چارچوب‌های طرح تفصیلی وجود ندارد.

ترافیک و آلودگی هوا دو دغدغه اصلی شهروندان تهرانی است

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در تمام نظرسنجی‌ها و افکارسنجی‌ها برای مردم ترافیک و آلودگی هوا دو دغدغه اصلی است، خاطرنشان کرد: ما همین امروز هم ترافیک را در محورهای اطراف نمایشگاه شاهد هستیم.

وی با بیان این که برقی‌سازی با جدیت در سال جاری دنبال شد، گفت: شورای شهر و شهرداری در سال جاری حدود ۵۰ درصد از بودجه را برای توسعه حمل و نقل اختصاص دادند و در سال آینده نیز همین رقم پیش بینی شده است. فردا با حضور شهردار تهران جزئیات بودجه سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محمدخانی ادامه داد: در حوزه برقی‌سازی قرارداد بی‌نظیری در تاریخ بلدیه منعقد شد؛ ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون برقی و ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی در سفر دوم شهردار تهران به چین دنبال شد و در مرحله تراکنش مالی است. اگر وزارت صمت و بانک مرکزی همکاری لازم را داشته باشند، امیدوار هستیم که اولین گروه از خودروها از جمله تاکسی های برقی تا پایان بهار سال آینده وارد ناوگان شوند و در ابتدای تابستان نیز اولین گروه از اتوبوس ها وارد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما مسیر خارجی را راحت تر دنبال کردیم و موانع در بخش داخلی بیشتر بود، ابراز امیدواری کرد که موانع داخلی برطرف شود.

سال آینده یکی از خطوط تراموا اجرایی خواهد شد

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: دو مسیر تراموا در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است؛ اگر تا چند هفته پیش موضوع تراموا یک بحث سلیقه‌ای بود، امروز به الزام قانونی تبدیل شده است. در نوع تراموا آنچه به نتیجه رسیده تراموای چرخ لاستیکی است که هزینه اجرای کمتری دارد و از تکنولوژی روز دنیا در آن استفاده می‌شود و می تواند به حوزه حمل و نقل در پایتخت کمک کند. سال آینده یکی از خطوط تراموا اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر ساله از اواسط بهمن ماه ترافیک پایان سال آغاز می‌شود، گفت: ما توسعه مترو و برقی سازی را یکی از راهکارهای اصلی برای کنترل ترافیک می‌دانیم. خط ۶ و ۷ مترو سال آینده نهایی می‌شود و در عین حال کلنگ بخش تکمیلی این دو خط نیز امسال به زمین می‌خورد و سال آینده ایستگاه‌های آن به بهره‌برداری خواهد رسید. همزمان با نیمه شعبان در خط ۶ مترو هفت کیلومتر از محل ایستگاه دولت آباد به شهرری کلنگ‌زنی می‌شود. در خط ۷ نیز از میدان کتاب تا دانشگاه علوم، تحقیقات اجرای عملیات صورت خواهد گرفت.

محمدخانی با تاکید بر این که در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی هرآنچه شهرداری باید انجام می داده انجام داده است، یادآور شد: ما موضوع تراموا و اتوبوس را نیز در کنار توسعه مترو در سال آینده دنبال می کنیم.

عوارض مازاد بر تراکم در دو سال گذشته نزدیک به صفر بوده است

سخنگوی شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که عوارض مازاد بر تراکم در دو سال گذشته نزدیک به صفر بوده و گزارشات نیز این موضوع را تصدیق می‌کند، گفت: عوارض در سال آینده نیز صفر است. به نظر می رسد شهرداری تهران بابت این موضوع باید مورد تقدیر قرار می گرفت.

وی در پایان خصوص تشکیل قرارگاه تعلیم و تربیت، تصریح کرد: گزارش این قرارگاه توسط معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ارائه خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید