سالاد نودل یکی از غذاهای سریع و فوری است که در این مطلب طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

طرز تهیه سالاد نودل خوشمزه

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، سالاد نودل یکی از سالادهای خوشمزه و بسیار محبوب آسیایی است که از ترکیب نودل با سبزیجاتی مانند ذرت، نخود فرنگی، کاهو و... همراه با یک سس مخصوص تهیه می‌شود.

سالادها همیشه محبوب‌اند! از پیش‌غذا گرفته تا مزه کنار غذا همیشه پای سالاد در میان است. اصلا فصل پاییز که از راه می‌رسد، وقت درست کردن سالادهای رنگارنگ و زیباست. اسفناج، نارنگی و انار پایه ثابت وقتی روی میز یا سفره سالاد نباشد، انگار سفره یک چیز اساسی کم دارد.

سالادها انقدر متنوع و هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که تمامی ندارند. مثلا در رستوران‌ها معمولا یک میز مخصوص فقط به سالاد اختصاص دارد که هرکدامشان انگار دارند به شما چشمک می‌زنند. سالادها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما بعضی وقت‌ها آنقدر چیزهای خوشمزه و مقوی داخلشان هست که برای خودشان یک پا غذای اصلی به حساب می‌آیند.

مثلا اگر سالاد سزار را تنها بخورید، آنقدر سیر می‌شوید که جا برای غذا نمی‌ماند، حالا سالاد ماکارانی که جای خودش را دارد. سالاد نودل یکی از انواع سالادهای آسیایی خوشمزه و پرطرفدار است که به دلیل داشتن مواد و سبزیجات مختلف در ترکیباتش، یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. همچنین سس مخصوص این سالاد طعم ویژه‌ای به آن می‌دهد که پیشنهاد می‌کنیم اگر عاشق نودل هستید، حتما این سالاد خوشمزه را امتحان کنید. در ادامه این مطلب با آموزش سالاد نودل همراه با سس مخصوص این سالاد همراه ما باشید.

مواد لازم

نودل: ۲ بسته

کاهو پیچ: ۱ عدد

هویج بزرگ: ۱ عدد

خیارشور: ۶ عدد

ذرت پخته: ۱ پیمانه

نخود فرنگی پخته: ۱ پیمانه

ژامبون مرغ یا گوشت: ۱۰۰ گرم

مواد لازم برای تهیه سس

سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری

ماست چکیده یا هم زده: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۱ حبه

شوید: ۲ شاخه

خیارشور کوچک: ۳ عدد

آب خیارشور: یک هشتم پیمانه

آب لیمو ترش: ۳ قاشق غذاخوری

نعناع خشک: نصف قاشق مرباخوری

آویشن: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

برای شروع کار کاهو پیچ را خوب بشویید و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، سپس تکه‌های کاهو را داخل یک کاسه آب سرد و نمک بگذارید تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس کاهو را آبکش کنید تا آبش برود و خشک شود و بعد کاهو را به صورت نواری خرد کنید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید. در مرحله بعد خیارشور، هویج پخته و ژامبون را به صورت نگینی خرد کنید و به کاهوی خرد شده اضافه کنید. نخود فرنگی و ذرت پخته را هم به مواد بالا اضافه کنید و ظرف سالاد را فعلا کنار بگذارید.

برای درست کردن سس ویژه این سالاد کافی است سس مایونز، ماست، خیارشور، سیر، شوید، آب خیارشور، آب لیمو ترش، نعناع خشک، آویشن و فلفل سیاه را داخل دستگاه غذاساز یا پارچ مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را به مدت ۱ دقیقه روشن کنید تا مواد کاملا پوره شوند و یک سس غلیظ داشته باشید.

در مرحله آخر ۲ بسته نودل را همراه با ادویه مخصوص داخل یک کاسه بزرگ آب جوش بریزید و سر کاسه را بپوشانید و اجازه بدهید ۳ دقیقه بماند، سپس نودل‌های نرم شده را از داخل آب جوش خارج کنید و به ظرف سالاد اضافه کنید. حالا سسی را که آماده کرده‌اید، روی مواد سالاد بریزید و با کمک دو قاشق سالاد را هم بزنید و کاملا زیر و رو کنید تا سس با همه مواد ترکیب شود. ظرف سالاد را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید، سپس سالاد نودل خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. همچنین می‌توانید میزان سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.

۲ ـ ذرت یکی از دانه‌های خوراکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ‌ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی‌ها استفاده می‌شود. ما معمولا ذرت را به صورت قوطی‌های کنسرو از فروشگاه مواد غذایی یا به صورت منجمد و نیم‌پز از فروشگاه‌های سبزیجات تهیه می‌کنیم. اگر برای تهیه ذرت از خود بلال استفاده می‌کنید، باید بدانید که بهترین بلال برای تهیه ذرت، بلال‌های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه‌های تره‌بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه‌های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه سالاد و استفاده در انواع غذا مناسب هستند. دانه‌های این نوع بلال به رنگ زرد روشن هستند و تیره نمی‌شوند.

۳ ـ اگر برای تهیه این سالاد از کنسرو نخود فرنگی و ذرت استفاده می‌کنید، فراموش نکنید که حتما قوطی کنسرو را قبل از مصرف به مدت ۲۰ دقیقه با آب داغ بجوشانید.

۴ ـ مدت زمان جوشاندن نودل با توجه به برند و بسته‌بندی آن متفاوت است، بنابراین حتما به زمان لازم برای جوشاندن که روی بسته‌بندی نودل درج شده است، توجه کنید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید