انواع تخفیف‌های قبوض خدمات آب، برق، گاز برای گروه‌های حمایتی در سامانه املاک و اسکان ارائه شد.

رایگان شدن قبض آب، برق و گاز برای این افراد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از ایجاد بستر ارائه انواع تخفیف‌های قبوض خدمات آب، برق، گاز برای گروه‌های حمایتی در سامانه املاک و اسکان خبر داد.

ابوالفضل نوروزی با اشاره به این‌که امکان اختصاص یارانه به قبوض خدماتی گروه‌های حمایتی با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه املاک و اسکان فراهم شده است، اظهار کرد:‌ براساس بند «ل» تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که جزو مشترکان کم مصرف هستند، از تخفیف قبوض خانگی آب، برق و گاز تا سقف رایگان برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش نیاز اجرای این قانون، تعیین محل سکونت گروه‌های حمایتی است افزود: در حال حاضر اطلاعات لازم در سامانه املاک برای اعمال تخفیف و حتی رایگان فراهم شده و سایر اطلاعات مورد نیاز نیز در مرحله تبادل بوده تا شهروندان بتوانند به راحتی از این امکان استفاده کنند.

وی افزود: مطابق بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، همه دستگاه‌های اجرایی باید خدمات خود را با توجه به اقامتگاه اصلی ثبت شده در سامانه املاک و اسکان به شهروندان دهند و به همین منظور، وب سرویسی برای دستگاه‌ها آماده شده تا مردم با سهولت و در زمان کوتاه بدون پُر کردن فرم آدرس، خدمات خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود، هر چه سریعتر دستگاه‌ها برای استعلام نشانی متقاضیان خود به سرویس املاک و اسکان متصل شوند تا مردم خدمات خود را با سهولت بیش‌تر دریافت کنند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید