موتورسیکلت‌های شرکت چینی گلکسی توسط شرکت نیرو موتور شیراز در مدل‌های ان ای ۱۸۰، ان ای اچ ۱۸۰ و جی ۲۰۰ وارد ایران شد. موتورهای گلکسی، مخصوصا سری ان ای طراحی ظاهری بسیار زیبایی دارند.

راهنمای خرید لوازم یدکی موتور سیکلت

فروشگاه تایلیور شاپ اطلاعات تخصصی لوازم یدکی موتورسیکلت را در اختیار شما قرار می دهد تا در هنگام انتخاب، خرید رضایت بخشی را تجربه کنید.

خرید قطعات موتورهای هوندا ۱۲۵

تایرهایی که روی موتورهای ۱۵۰ سی سی  یا ۲۰۰ سی سی استفاده می‌شود، از دو کارخانه‌ی یاسا و یزد است. تولیدات هر دو کارخانه کیفیت مناسبی دارند و تفاوت‌شان در تایرهای یزد نرمتراست که تجربه‌ی سواری راحت‌تری ایجاد می‌کند و اما در تایرهای یاسا به دلیل سفت‌تر بودن آن است که مدت زمان بیش‌تری نیز کار می‌کند. در موارد دیگر، تولیدات این دو کارخانه تفاوت دیگری با یک‌دیگر ندارند.

تفاوت چراغ‌های جلو و عقب

چراغ های جلو از دو مدل دگالن و کریستال درست می‌شود، چراغ‌های دگالن گرمای بیش‌تری را  تحمل می کنند و طول عمر بیش‌تری دارند.

از طرف دیگر،  جنس  کریستال ضعیفتر می باشد، اگر از لامپ‌های گازی استفاده شود، سریع بلوری را آب می‌کند.

تمامی چراغ‌های راهنمای موتور سیکلت تولید داخل از نظر لامپ و جنس طلق، از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

فرمان های تولید ایران از لوله ۲ هم اکنون استفاده و تولید می شود. که دارای آب‌کاری استیل ورنگ مشکی استاتیک دارند و می‌توان گفت از نظر کیفیت، در بازار ایران فرمان‌های خوبی در حال تولید است.

کیلومتر کامل ایرانی اصلا نداریم، موتورهای چینی قاب های کیلومترشان در ایران تولید می شود.

قلوه های کامل در ایران اصلا تولید نمی شود در چین تولید می شود.

زیر قلوه  هایی که هستش ، شرکت مهام و سایر شرکت دارند تولید می کنند

به طور کلی می‌توان گفت لنت، ترمز و لاستیک‌های سردسته تولید ایران کیفیت مناسبی دارند.

 از سوی دیگر، مخازن باک مناسبی نیز در حال تولید است. به عنوان مثال،کارخانه تیزرو یدک پارت کیفیت رنگ و جوش‌کاری در مدل‌هایی که در تولید آن‌ها از ورق ۸ استفاده شده است بسیار بالاست.

قاب بغل، نمونه‌های ایرانی ضعیف و قوی در بازار موجود است که مدل‌های شرکتی عمل‌کرد به نسبت مناسب‌تری دارند.

راهنمای خرید لوازم یدکی موتور سیکلت

در خصوص زین، بهتر است زین‌های ابر سرد تهیه کنید؛ به خصوص اگر زیاد روی موتور سوار هستید و استفاده میکنید

 موقع خریداز زین ورق سنگین استفاده شده باشددقت کنید. در استفاده‌ی طولانی مدت، ابر سرد به نسبت ابر گرم فشار کم‌تری به کمر و ستون فقرات وارد می‌کند.

قطعات یدکی انجین موجود در بازار ایران، همگی چینی هستند. از وارد کنندگان شناخته‌ شده‌ی ایرانی می‌توان به لیون و ماکسیم

کی اچ لیزر نوبل تکنیک کاگاوا اشاره کرد که از بهترین‌های بازار هستند.

لوازم یدکی برقی تولید ایران مانند ترانزیستورها و سیم‌کشی‌ها نیز کیفیت قابل قبولی دارند.

در خرید لوازم یدکی موتورسیکلت هوندا، کیفیت بالا بسیار مهم است. کمک فنرهای مدل ۱۲۵ و طرح‌های آن، سفتی خاص خودشان را دارند و به دلیل خمیدگی طراحی‌شان، ضربات را مستقیما به کمر وارد می‌کنند که این نقطه ضعف قابل توجهی است.

دوشاخه‌های عقب موتورهای هوندا باکیفیت موجود در بازار می‌توان به تولیدات شرکت‌های ضربه، پولاد، نیکو رخ و رهجو اشاره کرد.

لوازم آهنی خوبی هم در بازار وجود دارد که در زمان خرید باید به جوش‌کاری، محل قرارگیری پیچ‌ها و زاویه‌های خمیدگی آن‌ها توجه کرد.

لوازم یدکی موتورسیکلت هوندا کلیک و طرح‌های آن

در مورد موتورهای کلیک و طرح های کلیک از یک سری فلاپ های ظاهری درست شده که موتورهای کلیک از فلاپ های فایبرگلاس هستند و موتورهای طرح کلیک از فلاپ های جنس پلاستیک ساخته شده

لوازم یدکی موتورهای طرح کلیک همگی چینی هستند و لوازم یدکی کلیک اصلی، تحت لیسانس هوندای ژاپن، در کشور تایلند تولید می‌شود.

لوازم یدکی موتورسیکلت ویو ۱۲۵

لوازم یدکی این موتورسیکلت در دو نسخه‌ی اصلی ژاپنی و چینی وارد بازار ایران شده، که فلاپ‌های موتورهای چینی پلاستیکی هستند و فلاپ‌های موتور ویو اصلی از فایبرگلاس تولید شده و کیفیت رنگ بالاتری دارند.

فلاپ‌های موتور ویو تولید ایران دارای کیفیت مناسبی هستند ولی در مقایسه با مدل‌های چینی، رنگ متفاوتی دارند.

لوازم یدکی موتورسیکلت هوندا CGI

لوازم یکی این موتورسیکلت با حجم موتور ۱۵۰ سی‌سی، در دو نسخه‌ی ژاپنی و چینی وارد ایران شده. کیفیت موتورهای چینی موجود در بازار ایران بد نبوده، اما ژاپنی‌ها کیفیت بالاتری دارند. تمامی لوازم یدکی موتور هوندا CGI ۱۵۰ که در بازار موجود است تولید چین و یا برندهای ایرانی هستند.

لوازم یدکی موتورسیکلت ADV حجم ۱۵۰ و ۱۶۰ سی‌سی

لوازم یدکی موتورسیکلت‌های ADV کم‌یاب است اما بیش‌تر مدل‌های موجود اورجینال هستند و قطعات طرح هم بسیار محدود در بازار وارد شده و هم‌چنان موجود است و به ندرت پیدا می‌شود.

در موتورهای هندی که شرکت باجاج و تی وی اس وارد ایران کردند اول در مورد تی وی اس که موتورهای تی وی اس آپاچی ۱۵۰،۱۶۰،۱۸۰ و۲۰۰ که وارد ایران شدند تماما موتورها و قطعات هندی هستند که در ایران بعد از مدت کوتاهی جنس هایی وارد ایران شدند که در ۳ مدل :۱.جنس های چینی با کیفیت های متفاوت  ۲.برندهای هندی که از چین به هند می ره و در هند بسته بندی می شه و به ایران وارد می کنند که اورجینال نیستند که همان جنس چینی هستند تنها جنسی که اورجینال هست که با کیو ار کد وارد همان سایت شرکت بشوید و خود محصول بالا بیاید هستند و نشان میدهد اصلی است

راهنمای خرید لوازم یدکی موتور سیکلت

لوازم یدکی موتورسیکلت ویگو یا وگو

این موتور در دو مدل انژکتور و کاربراتوری وارد ایران شد که تنها تفاوت‌شان در رنگ فلاپ آن‌هاست. فلاپ‌های موتورسیکلت ویگو تماما از آهن ساخته شده و مدل‌های چینی و ایرانی آن در بازار پیدا نمی‌شود و به عبارت دیگر، همگی اورجینال هستند. تنها احتمال موجود فروش فلاپ‌های تصادفی بعد از رنگ کردن آن‌هاست.

تایرهای موتورسیکلت ویگو هم توسط شرکت‌های یزد و یاسا تولید می‌شود.

و قطعاتی هم وارد بازار شد هم موتوری و آیینه هاش و بلوریش چینی وارد بازار شد که کیفیت خوبی داشتند که به جنس های هندی نسبتا نزدیک بود

لوازم یدکی موتورسیکلت‌های HLX

موتور اچ ال ایکس در ایران فقط انژکتوری وارد شد که کامل شده نواقص موتور باکسر می باشد و از کیفیت خوبی برخوردار می باشد اما لوازم بسیار گران می باشد

لوازم یدکی موتورسیکلت راکس

لوازم یدکی موتورهای راکس در سه مدل اصلی و بسته‌بندی هند و چینی عرضه می‌شوند. برای تشخیص این مدل‌ها از یک‌دیگر می‌توان به جنس بسته‌بندی،  پلمپ و QR Code آن‌ها توجه کرد.

لوازم یدکی موتورسیکلت‌های باجاج

اولین موتورهای پالس وارد شده به بازار ایران دارای حجم موتور ۱۵۰ و ۱۸۰ سی‌سی بوده و از نظر ظاهر تفاوت آشکاری با یک‌دیگر ندارند.

در موتورهای باجاج اول موتورها پالس های که وارد ایران شده پالس ۱۵۰ و ۱۸۰  در قیافه و مدل های مختلف که ازنظر موتور زیاد فرقی ندارند اینها تمام موتورهای هندی بوده.جنس وارد شده ش هم در همان سه مدل بوده (چینی،هندی که منظور همان بسته بندی هند،اورجینال)

لوازم یدکی موتورسیکلت بنلی

تمامی لوازم یدکی موتورسیکلت بنلی تولید چین هستند که به دلیل کیفیت پایین و خدمات پس از فروش بسیار ضعیف، با استقبال چندانی نیز مواجهه نشد و در حال حاضر لوازم یدکی این برند در بازار محدود است.

لوازم یدکی موتورسیکلت گلکسی

موتورسیکلت‌های شرکت چینی گلکسی توسط شرکت نیرو موتور شیراز در مدل‌های ان ای ۱۸۰، ان ای اچ ۱۸۰ و جی ۲۰۰ وارد ایران شد. موتورهای گلکسی، مخصوصا سری ان ای طراحی ظاهری بسیار زیبایی دارند. متاسفانه لوازم یدکی این برند به سختی و با قیمت بالا در بازار پیدا می‌شود و بسیاری از قطعات نیز در هنوز وارد کشور نشده.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید